A szlogen a hirdetés szövegének része, de inkább tartozik a márka (illetve szervezeti) image elmek közé. Lehet egyetlen szó, de akár egy egész, ám rövid mondat is. A márkanév és a [márkavédjegy]? (logó) közvetlen közelében, azzal együtt használatos. (Pl. "Just do it. Nike.")
A szlogen a márkanévhez kötődik, és a kettő a [márkakommunikáció]? szöveges alapeleme. A márkanévvel indul a kommunikáció és a szlogennel végződik. Márkanév és szlogen nélkül nincs eredményes kommunikáció.
A szlogen feladata - mint a marketing által használt minden [kommunikációs eszköz]?é -, hogy a terméket vagy szolgáltatást eladja. Azaz a jó szolgennek hatékonynak kell lennie.
A szlogen nem más, mint egy mondat, mely a márka szöveges üzenetét tartalmazza. Az üzenetben azt az okot kell megfogalmazni, amiért a fogyasztó az adott terméket vagy szolgáltatást megvásárolja. Az okot ígéretnek is nevezik, amit a márka nyújt, ha birtokba veszik. Az ígéretet úgy kell kialakítani, hogy a márkát különlegessé és a többi márkától különbözővé tegye.
Kapcsolódó linkek:
Free slogan database:
www.textart.ru/database/slogan/list-advertising-slogans.html
Szakmai cikkek
Szlogenmátrix - a győztesek és vesztesek koordinátái
Akik nem használták a Szlogenbankot
Globális márkák - globális szlogenek
Egy márka útkeresése a szlogenek között - Győri Édes Jó Reggelt!
Az állandóság versenyelőnyt jelent - az örökzöld szlogenekről
Egyszerűen jobbak a magyar szlogenek
A Több, mint... - általában sokkal kevesebb
Do you speak English? - Szlogenek angolul a reklámokban
Cipőt a cipőboltból - üres szlogenek
Árak, árak és csaknem mindig árak - a kereskedelmi láncok szlogenjei