Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Hétköznapi értelemben a márkát a fogyasztók általában a jó minőséggel azonosítják -
"Ez egy jó márka."

Ugyanakkor a márka nem a minőséget jelöli, hanem az állandóságot. Az állandósággal
biztosítja a fogyasztók hűségét. A fogyasztó biztos lehet benne, hogy a következő
vásárláskor is a korábban megismert minőséget kapja. Bízhat a termékben, amely
bizalmat a márka garantálja.

A márka meghatározása lehet az alábbi:

"A márka egyedi névvel és vizuális megjelenéssel, valós és virtuális értékekkel,
és ismertséggel rendelkező termék, szolgáltatás vagy szervezet
."


(Sárközy Ildikó Marketing Tanácsadó)

  • Azaz a márka alapvető része az egyedi név, a márkanév, melyet általában egy cég
    birtokol.
  • Az azonosíthatóság érdekében a márkanév megjelenése is egyedi. A vizuális elemek:
    a színek, a betűtípus, a logó formája, a rajz és ezek elhelyezése.
  • Minden márka értékkel vagy értékekkel rendelkezik. Az érték az, ami megkülönbözteti
    a versenytárs márkától. Ez az érték lehet valós, azaz a termék vagy a szolgáltatás
    tulajdonságából származó. De lehet virtuális is, azaz a márkakommunikáció során kialakított.
  • Egy márkának a meghatározás szerint bizonyos ismertséggel is kell rendelkeznie.
    Hiszen amit nem ismerünk, az még nem létezik, nincs.
  • Végül nemcsak egy termék lehet márka, hanem egy szolgáltatás és egy cég vagy
    intézmény is.

Forrás

www.markamuzeum.hu








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta