Hétköznapi értelemben a márkát a fogyasztók általában a jó minőséggel azonosítják -
"Ez egy jó márka."
Ugyanakkor a márka nem a minőséget jelöli, hanem az állandóságot. Az állandósággal
biztosítja a fogyasztók hűségét. A fogyasztó biztos lehet benne, hogy a következő
vásárláskor is a korábban megismert minőséget kapja. Bízhat a termékben, amely
bizalmat a márka garantálja.
A márka meghatározása lehet az alábbi:
"A márka egyedi névvel és vizuális megjelenéssel, valós és virtuális értékekkel,
és ismertséggel rendelkező termék, szolgáltatás vagy szervezet."
(Sárközy Ildikó Marketing Tanácsadó)
-
Azaz a márka alapvető része az egyedi név, a márkanév, melyet általában egy cég
birtokol. -
Minden márka értékkel vagy értékekkel rendelkezik. Az érték az, ami megkülönbözteti
a versenytárs márkától. Ez az érték lehet valós, azaz a termék vagy a szolgáltatás
tulajdonságából származó. De lehet virtuális is, azaz a márkakommunikáció során kialakított. -
Egy márkának a meghatározás szerint bizonyos ismertséggel is kell rendelkeznie.
Hiszen amit nem ismerünk, az még nem létezik, nincs. -
Végül nemcsak egy termék lehet márka, hanem egy szolgáltatás és egy cég vagy
intézmény is.
Forrás