Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: márka
Verzió: 8  
Változtatta: Xenia
Változtatás dátuma: 2009-09-11 12:16:26
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

Hétköznapi értelemben a márkát a fogyasztók általában a jó minőséggel azonosítják -


Hétköznapi értelemben a márkát a [fogyasztó]k általában a jó minőséggel azonosítják -


"Ez egy jó márka."

Ugyanakkor a márka nem a minőséget jelöli, hanem az állandóságot. Az állandósággal
biztosítja a fogyasztók hűségét. A fogyasztó biztos lehet benne, hogy a következő
vásárláskor is a korábban megismert minőséget kapja. Bízhat a termékben, amely
bizalmat a márka garantálja.

A márka meghatározása lehet az alábbi:

"A márka egyedi névvel és vizuális megjelenéssel, valós és virtuális értékekkel,

és ismertséggel rendelkező termék, szolgáltatás vagy szervezet."


és ismertséggel rendelkező [termék], [szolgáltatás] vagy szervezet."



(Sárközy Ildikó Marketing Tanácsadó)

  • Azaz a márka alapvető része az egyedi név, a márkanév, melyet általában egy cég

    Azaz a márka alapvető része az egyedi név, a [márkanév], melyet általában egy cég

    birtokol.
  • Az azonosíthatóság érdekében a márkanév megjelenése is egyedi. A vizuális elemek:
    a színek, a betűtípus, a logó formája, a rajz és ezek elhelyezése.

    a színek, a [betűtípus], a [logó] formája, a rajz és ezek elhelyezése.

  • Minden márka értékkel vagy értékekkel rendelkezik. Az érték az, ami megkülönbözteti
    a versenytárs márkától. Ez az érték lehet valós, azaz a termék vagy a szolgáltatás
    tulajdonságából származó. De lehet virtuális is, azaz a márkakommunikáció során kialakított.

    a [versenytárs] márkától. Ez az érték lehet valós, azaz a termék vagy a szolgáltatás
    tulajdonságából származó. De lehet virtuális is, azaz a márka[kommunikáció] során kialakított.

  • Egy márkának a meghatározás szerint bizonyos ismertséggel is kell rendelkeznie.
    Hiszen amit nem ismerünk, az még nem létezik, nincs.
  • Végül nemcsak egy termék lehet márka, hanem egy szolgáltatás és egy cég vagy
    intézmény is.
  • Forrás

    www.markamuzeum.hu









    Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
    egyészségügyi
    enciklopédia
    gazdasági és
    pénzügyi tudástár
    internetes
    tudástár
    kerékpáros
    tudástár
    borkulturális
    tudástár
    jóga gyakorlatok,
    tudástár
    mindenki
    szakácskönyve
    nagy fájlok küldése

     


    Kigondolta és létrehozta