Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!

  2009-09-30 13:51:44

A Gemius méri a török online piacot
 

A mára 21 országban jelen lévő nemzetközi piackutató cég, a Gemius, megnyerve az IAB Törökország által meghirdetett tendert, megszerezte a kizárólagos jogot a török internetes közönség mérésére és elemzésére. A tenderen a Gemius-nak sikerült legyőznie két legjelentősebb versenytársát, a Nielsen-t és a comScore-t, teljesítve ezáltal az egyik legjelentősebb célkitűzését ebben az évben.

A török IAB 2009. június 25-én, sajtótájékoztatón jelentette be hivatalosan a döntést.

Levent Erden, a török IAB elnöke kiemelte, elsődleges céljuk, hogy méltányos részesedést hasítsanak ki a reklámköltésből a következő évben, valamint hozzátette: „Az online közönségmérés az egyik legfontosabb eszköz, hogy még gyorsabban fejlődjön az interaktív piac Törökországban. A nyertes cég kiválasztása rendkívüli gondossággal történt. Minden jelentősebb szereplőt meghívtunk a tenderen való részvételre, majd a kezdeti hét jelentkező vállalatot háromra szűkítettük. A Gemiusra hatékony módszertanának köszönhetően esett a végső választás, illetve azért, mert ő volt képes sikerrel megfelelni a piac elvárásainak.”

Az IPSOS KMG-val együttműködve, a Gemius elindítja online közönségmérését, a gemiusAudience-t. A Gemius a know-how-t, a módszertant, illetve az állandó fejlesztést biztosítja, míg az IPSOS KMG az ügyfélszolgálatért és technikai támogatásért lesz felelős.

“Rendkívül boldog vagyok, hogy bevezethettük a legfejlettebb, hibrid közönségmérési módszertant Törökországban. Az IAB Törökország egy nagyon jelentős lépést tett a kutatás kiválasztása által, mely nagyon hasznos lesz a piac számára, hiszen ezáltal olyan szakértelemre fog szert tenni, ami mind a fejlődő, mind a fejlett piacokról származó tapasztalatokat magában foglalja. Meg vagyok győződve arról, hogy az online közönségmérés beindítása nagyon gyors növekedést fog generálni a török internetes piac, és online költés terén.” - mondta Filip Pieczyński a Gemius SA alelnöke

A gemiusAudience kutatás, ami Törökországban bevezetésre került, ötvözi az offline alapkutatást, a weboldal-központú, valamint a felhasználó-központú méréseket. A felhasználó-központú mérések információt nyújtanak a webhelyek, online alkalmazások és szolgáltatások internetezők általi használatáról. Ennek megvalósítását egy reprezentatív panel biztosítja, amelynek tagjai hozzájárultak, hogy részt vegyenek a kutatásban. A weboldal-központú mérések adatokat szolgáltatnak mintegy 200, a kutatásban részt vevő weboldal forgalmáról. Az offline alapkutatást, amely tartalmazza az internetes populáció demográfiai jellemzőit, az IPSOS KMG biztosítja.

A Gemius együtt fog működni továbbá az IAB Törökországgal a török internetes piac továbbképzésében. A vállalat tréningeket fog biztosítani a gemiusAudience és gemiusTraffic (weboldalak valós idejű forgalomelemzése) módszertanának bemutatására, valamint a statisztikák elemzésével és az adatok interpretálásával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókkal kapcsolatban.

A Gemius 1999-ben lett megalapítva Lengyelországban. Az elmúlt 9 évben a Gemius Európa-szerte terjeszkedett, különleges hangsúlyt fektetve a közép-kelet-európai régióra, Skandináviára, és a nyugati piacokra, mint Ausztria és az Egyesült Királyság.

A Gemius-ról

A Gemius a legnagyobb online kutatóintézet Európában. A cég a kezdetektől fogva az internetes piackutatás elkötelezett híve. Üzleti tevékenységben a Gemius a hitelességre, a minőségre és a pontosságra helyezi a fő hangsúlyt, ezáltal válhatott Európa legnagyobb online piackutatójává 5 évnél rövidebb idő alatt. A Gemius S.A. széles körben folytat internetes kutatásokat jelentős márkaneveket forgalmazó megbízók számára regionálisan. A Gemius adatokat szolgáltat az internet-felhasználók weboldal-használati szokásairól (gemiusTraffic), az internetező közönség szociodemográfiai jellemzőiről (gemiusProfile), az online hirdetési kampányok hatékonyságáról (gemiusEffect). A Gemius gemiusAudience elnevezésű kutatása online hirdetési „valutaként” szolgál egész Európában, ahol az online hirdetési piacot szabályozó bizottságokkal, és más piaci szereplőkkel együttműködésben a Gemius pontos, kiváló minőségű adatokat nyújt az internetező közönségről a médiatervezők, vásárlók, tartalomszolgáltatók számára.

Az Ipsos KMG-ről

Az Ipsos KMG, amely az Ipsos, a világ egyik vezető piackutató vállalatának partnere, széleskörű szolgáltatást nyújt mind a tanácsadás, az ügyfél és munkatársi elégedettség vizsgálatok, a marketing-, média-, és közvélemény-kutatás, valamint jövőtervezés területén. Munkatársait a Török Statisztikai Hivatalból elcsábítva, és ezáltal az ország legkompetensebb kutatócsapatát kialakítva az IPSOS KMG fejlett megoldásokat kínál köszönhetően a tapasztalt kutató kollégáknak és fejlett kutatási módszereknek. Ezen megoldások a vállalatok életének bármely szakaszában képesek segítséget nyújtani, a kezdeti kreatív lépésektől kezdve egészen a márka-, szolgáltatás-, termékfejlesztésig. Az Ipsos KMG szorosan együttműködik következő területekről érkező ügyfeleivel: FMCG, kiskereskedelem, tartós fogyasztási cikkek, szépségápolás, műszaki területek, pénzügy, autóipar, média és turizmus.


  2008-10-20 17:05:32

Rendhagyó médiakísérlet: közös wiki-cikket írt négy neves újságíró


Mészáros Antónia (mtv), Borókai Gábor (Heti Válasz), Galambos Márton (Antagon blog és Figyelő) és Nagy József (Zoom.hu). Korábban csupán az volt a közös bennük, hogy mindnyájan újságírók, idén ősztől azonban van egy másik közös pont is az életükben: együtt jegyzik a Médiapédia.hu oldalon az első hazai wiki-cikket „Újságíróként fogok nyugdíjba menni, avagy kihalás előtti faj az újságíró?” címen.

A Neo Interactive digitális ügynökség content-divíziója különleges kísérletsorozatot indított. Különböző szerzők által közösen írt és így az alkotás alatt folyamatosan változó cikkeket publikál az általa működtetett Médiapédia marketing és média tudásbázis oldalon. A kísérlet célja, hogy egy új, a technológia által biztosított kommunikációs formát – azaz a wiki-cikk írást - próbáljon ki a gyakorlatban. A megoldás a Wikipédiához hasonló közösen szerkeszthető, ún. wiki-típusú oldalak adta lehetőségekből indul ki, ám egyúttal tovább fejleszti az ilyen site-okra eddig jellemző enciklopédia jellegű szócikkeket, mint megjelenési formát.

A kísérletsorozat első darabja az újságírással foglalkozik. A szervezők a cikkhez olyan szerzőket kértek fel, akik az újságírás különböző területein jeles szakemberek: televíziós szerkesztő-műsorvezetőt, hetilap főszerkesztőt, a médiával foglalkozó blog szerzőjeként is ismert újságírót, illetve internetes portál főszerkesztőjét. Az ő közös tudásuk, véleményük végeredménye már olvasható a Médiapédián, de az oldalra rendszeresen ellátogatók végigkövethették, hogy az elmúlt hetekben hogyan fejlődött, alakult az első hazai wiki-cikk: http://mediapedia.hu/temakor/wiki-cikk

Hasonló wiki-szerzeményre külföldön már több kísérlet is volt, aminek keretében például végeredményében közös novellát írtak a résztvevők. A Neo Interactive további wiki-cikkeket tervez publikálni a Médiapédián, melyek közül a következő a kreativitással, kreatívügynökségi kérdésekkel, problémákkal fog foglalkozni, és elismert kreatívszakemberek jegyzik.

A Médiapédiáról:


A több mint egy éve működő weboldal ötlete a Wikipédia, az online közösség által társadalmi munkában szerkesztett enciklopédia koncepcióján alapszik, de annál mégis több akar lenni: hiteles szakmai tudástár, amelyben a tartalom folyamatosan ellenőrzött, így megbízható forrás, segítség azoknak, akik tanulják a médiaszakmát, és azoknak is, akik már évek óta művelik azt. Az itt hozzáférhető tudás a felhasználók számára teljesen ingyenes, hiszen a tudás önkéntes megosztásán alapul. Szerepe szerint a neo mindehhez az oldal motorján kívül a technikai felügyeletet és a szakmai koordinációt is biztosítja. A kezdeményezés elismertségét jelzi az is, hogy több hazai szakmai szervezet és médium támogatja az oldal működését. Cím: mediapedia.hu

További információ: info@mediapedia.hu










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta