Bezár [x]
Már 2520 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés

Ajánló

Neo Interactive

 

Nevéhez fűződik az első ügynökségi Google fiók létrehozása és keresőkampány futtatása (2002-ben), az első magyarországi online rádiókban futó kampány, az első hazai wapkampány, az első hazai gerillamarketinget alkalmazó teljeskörű online kampány (Fanta Vadmálna Boy), az első közösségi márkaklub (iWiW Coke Club) vagy az első hazai valós idejű social média marketing kampány (Vatera Vera).

 

A neo fejlesztette és üzemelteti a nagy méretű fájlok ingyenes és regisztráció nélküli küldését biztosító Mammutmail.com oldalt, illetve a Médiapédiát és egyéb tematikus wikiket (Ecopédia, Patikapédia, Energiapédia, Vinopédia, Biciklopédia stb.).

 

 


Médiapédia szócikk találomra

médiaügynökség

 

A "klasszikus reklámügynökség egyik leggyorsabban fejlődő részlege a médiaosztály, azaz a média volt. A múlt idő használatát nem az indokolja, hogy temetnünk kell a médiát, sőt. Az egykori médiarészlegek döntő többsége - elsősorban a nemzetközi ügynökségek esetében - mára ugyanis levált a full service reklámügynökségről, és önálló céggé, médiaügynökséggé alakult.

 

Hogy is kezdődött? Egy reklámkampány elkészítésénél magától értetődő volt, hogy a reklámok hatékony elhelyezéséhez is szakemberek kellenek. A médiaosztályokat az az igény hívta életre, hogy az elkészült reklámanyagokat el kell juttatni a különböző médiumokhoz, amelyek aztán megjelenítették azokat. Szükség volt olyan kollégákra, akik a médiatulajdonosokkal tartják a kapcsolatot, kialkudják (szakmai szlogenben: lenegózzák) a hirdetési árakat, megrendelik a hirdetési helyeket, és ellenőrzik a számlákat. A reklámügynökségi médiamunka tehát a gyakorlati kérdések megoldását, a mai terminológia szerint a médiavásárlását jelentette. A médiakutatást is felvállaló kutatócégek révén a médiások feladata azonnal kibővült: előtérbe került a reklámok hatékony elhelyezésének kérdése, hol, mikor hogyan és mennyiért érjük el a fogyasztót. Ma, a médiaügynökségek korában a médiások szerepe, léte már megkérdőjelezhetetlen.

 

Ha az ügynökség úgy határoz, hogy sajtóhirdetésre van szükség:

 

- A médiatervező dönti el, hogy mely lapokban hányszor, mikor és mennyi ideig jelenjen meg a hirdetés.

- A médiavásárló ellenőrzi, hogy a tervezett számokban vannak-e reklámhelyek, letárgyalja a megjelenések árát, a helyét, megrendeli a hirdetést.

- A médiavásárló vagy a traffic eljuttatja a nyomdakész anyagot a kiadóhoz.

- Ha megjelenik a hirdetés, a médiavásárló ellenőrzi azt, a ha minden rendben talál, elindítja a számlázási folyamatot.

 

A médiaosztály, -részleg, -divízió (vagy médiaügynökség) feladata, hogy meghatározza,a hirdetések hogyan helyezhetőek el  optimálisan a különböző médiumokban - ezt nevezzük médiatervezésnek -,valamint hogy a tervezett  médiumokban az árakat letárgyalja, megrendelje a kampányt , ellenőrizze a reklámmegjelenéseket, majd elindítsa a számlázási folyamatot. A médiamunka a marketingkommunikációs tevékenységnek ugyanúgy szerves része, mint a stratégiai tervezés vagy a kreatívkoncepciók megalkotása: minden döntéshez a hirdetett márka piaci és kommunikációs helyzetének ismerete szükséges.

 

A médiaosztály, illetve az ügynökség felépítése hasonlít a full service ügynökség többi részlegének szerkezetéhez. Igazgatójának irányítása alatt több ügyfélcsoport, valamint egyéb funkciókat ellátó csapatok is dolgoznak."

 

Idézet Incze Kinga - Pénzes Anna: A reklám helye 2.0 c. könyvéből, http://www.areklamhelye.hu/

Új oldalak listája:

Csörgő László
Író, újságíró, szerkesztő, felelős szerkesztő, főszerkesztő, publicista, fotós (1993 óta)Írásai megjelentek: ...
2024-11-05 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Toók László Flórián
Toók László Flórián (Debrecen, 1994. szeptember 3. –) magyar újságíró és marketingszakember.Toók László ...
2023-06-19 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Kovács Zsigmond
Kovács Zsigmond autós-motoros újságíró, szerkesztő, járműipari szakfordító és szövegíró. Született 1980. ...
2022-10-06 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Contented Marketing Ügynökség
A CONTENTED Marketing Ügynökséget - eredetileg Cliffchains Kft. néven a tulajdonosok által létrehozott Cliffchains designer nyakláncmárka ...
2022-02-21 | témakör: Marketing | további részletek »»»
Herz Kreáció
Herz Kreáció online marketing ügynökség A Herz Kreáció egy német vezetőséggel működő fiatal, kreatív csapat. "Célunk, hogy ...
2021-05-31 | témakör: Marketing | további részletek »»»
onBRANDS
A www.onbrands.hu egy márka hírportál. Márkás hírek, információk, érdekességek, emberek, interjúk.Márkák ...
2021-05-26 | témakör: Brandek | további részletek »»»
Média ÁSZ
Magyarország közel 4000 médiumának adatai Megjelent: 1992-ben Jelenleg: 57. kiadás: 2020. november Megjelenik minden évben májusban és novemberben! Tartalma: Lapok (napi, heti, havi, időszaki) ...
2021-02-15 | témakör: Média | további részletek »»»
360 marketing ügynökség
A 360 Marketing ügynökség kreatív megoldásokkal és online marketing eszközökkel segíti azokat a cégeket akik piacvezetők akarnak lenni. Az ...
2020-11-23 | témakör: Cégek | további részletek »»»
Felirati
A Felirati egy 2020 augusztusában elindult hírgyűjtő, amely a felirati.com címen érhető el. Impresszuma szerint a fő tervezési szempont a végtelen egyszerűség és a kis képernyőn való ...
2020-09-21 | témakör: Média | további részletek »»»
Pavláth Zita
Pavláth Zita a Neo Interactive operatív vezetője.Több mint 20 éve van jelen a kommunikációs szakmában, ebből 6 évet töltött el integrált ...
2020-05-30 | témakör: Személyek | további részletek »»»

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta