Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A splash page (amit szoktak splash screen-ként is említeni) a [website]?-ok azon oldala, amit a felhasználó először pillant meg, amikor a site-ra látogat, mielőtt a website fő tartalmaihoz eljutna.
Előfordul, hogy splash page-nek hívják magát a site homepage-ét, főként, amikor az látványos, figyelemfelkeltő vizuális vagy multimédiás effektekkel van ellátva.

Célja több féle lehet:
- megragadni a látogató figyelmét (pl. flash animációval vagy flash movie-val),
- promótálni céget, terméket, szolgáltatást,
- technikai információval látni el a user-t az oldal optimális böngészésére vonatkozóan (milyen böngésző, milyen felbontás stb. a legkedvezőbb az oldal megtekintéséhez),
- technikailag opciókat adni a böngészéshez (flash vagy html formátumban kívánja a user az oldalt használni).

A splash page-ről a website "igazi" nyitóoldalára vagy automatikusan (5-10 másodperc után) dobódhat át a felhasználó, vagy skip (v. continue) gombra kattintva. A splash page-ről gyakran nem csak a site funkcionális kezdőoldalára, hanem más - éppen aktuális vagy promótálandó - tartalmakra is át lehet kattintani, el lehet jutni. Ezáltal lehetősége van a site-ot üzemeltetőnek arra, hogy céljainak megfelelően orientálja, irányítsa a látogatóit, anélkül, hogy magába a site-ba (annak szerkezetébe, navigációs felépítésébe stb.) mélyebben bele kellene nyúlnia.
Márkasite-ok esetében gyakori, hogy promóció idején a promóció splash page-ként (is) jelenik meg a brandoldalon. Ennek további előnye, hogy így közvetlenül reflektál az oldal az online kampányban futó web bannerekre, de akár az offline kampánykreatívokra is, mivel utóbbiakon többnyire feltüntetik a site URL-címét is.

A splash oldalak előnyei:
- olyan információval látja el a felhasználót, amire csak egyszer, a site böngészésének legelején van szüksége, és ezáltal már nem zavarjuk, terheljük újra és újra, amikor visszatér a főoldalra, hiszen ilyenkor a splash page már nem (mindig) töltődik megint be,
- aktuális, gyors információkat nyújt,
- lehetőséget ad a figyelemfelkeltő, látványos kezdésre, a legjobb termékek, munkák kiemelésére.

Hátránya lehet, hogy néha éppen a splash page miatt nem mennek tovább a felhasználók a site-on, hiszen egy kattintással (vagy - automatikus továbbdobódás esetén - 5-10 másodperccel) távolabb kerülnek a site valódi kezdőoldalától. A keresőoptimalizálás szempontjából is hátrányos lehet a splash page (akár az automatikusan továbbdobó JavaScript miatt, akár a keresők számára kvázi láthatatlan flash animációk miatt).
Szintén negatív hatású lehet a site összességére vonatkozóan, ha egy nagyon látványos splash page megtekintése után a felhasználó olyan belső oldalakra jut, amik színvonalukban nem közelítik meg a kezdést.

Hirdetés







Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta