A marketing eszközök különböző helyzetekben alkalmazott kombinációja.
McCarthy-féle csoportosítás: ([4P]?):
- Termékpolitika (Product) - terméktervezésre, választékra, formatervezésre, csomagolásra, márkapolitikára vonatkozó intézkedések.
- Árpolitika (Price) - költségvizsgálatok, fogyasztói érzékenység elemzések, valamint az árstratégia és ártaktika elveinek meghatározása.
- Értékesítési politika (Place) - azon döntések összessége, amelyek a termékeknek a fogyasztókhoz, illetve felhasználókhoz való eljuttatását biztosítják, és meghatározzák ennek útjait és módszereit.
- Piacbefolyásolás és promóciós politika (Promotion) - fő célja a fogyasztók tájékoztatása, befolyásolása és meggyőzése a vásárlás érdekében.
Napjainkban további „3P”:
- Emberi tényező (People) - a szolgáltatási szférában különleges jelentőségű.
- Tárgyi elemek (Physical evidence) - különböző szolgáltatások más-más környezetet igényelnek.
- Folyamat (Process) - minőségének egyenletes fenntartása komoly szervező munkát igényel.
Más megközelítésekben további P-k kerülhetnek a listában, ismert 44P-s modell. A kilencvenes években a termékközpontú gondolkodást fölváltó fogyasztó központiság eredménye a Lauterborn-féle 4C modell:
- Clients (product helyett)
- Costs (price helyett)
- Convenience (place helyett)
- Communication (promotion helyett)
Seth Godin egy további P-vel egészítette ki a listát: purple cow (lila tehén), mely arra utal, hogy a termék egyedisége meghökkentő kell, hogy legyen. (Forrás: A marketing mix elemei: 4P, 7P, hány P?)