Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A DSP (demand side platform) cégtípus egy új - technológiai - ága az online médiaügynökségi reklámszolgáltatási rendszereknek, (média)tervezési és programozási lehetőségekkel. A "demand side" tulajdonképpen a "hirdető oldalt" jelenti, tehát olyan szolgáltatást, amely a display reklámpiacon a hirdetői oldal számára nyújt előnyt. Nem pedig a [publisher]? oldalnak, akik SSP-ket, azaz supply side platformokat - más néven yield optimiser-eket, "hozamoptimalizálókat" - vehetnek igénybe. (Bár tény, hogy a médiaoldal is profitál abból, hogy a hirdetők jobb ROI-t érnek el a DSP-k segítségével, hiszen ez egyúttal a hirdetési felületek értékét is növeli.)

 

A DSP a digitális piaci hirdetési láncban a médiaügynökség és az ad exchange és/vagy data exchange között helyezkedik el. Lényege, hogy lehetővé teszi a hirdető számára, hogy egyetlen interfészen keresztül menedzseljen több ad exchange és data exchange fiókot, ahol maga a [RTB]? (real-time bidding, azaz valósidejű licitálás) zajlik. Azaz a hirdetők a DSP-n teszik meg a licitet a bannerekre vagy az árajánlatot az adatokra.

Így például elkerülhető az, hogy egy hirdető - ha több ad network-öt használ egyszerre - a saját hirdetése ellenében licitáljon a különböző rendszerekben, hiszen sok ad network pótolja az inventory-ját ad exchange-ekből vásárolva.

 

A DSP-k tehát hasonló okból jöttek létre a display hirdetési piacon, mint a [search management platform]?ok (vagy SEM-ek, azaz search engine marketer-ek) a keresőmarketing területén; megjelenésük oka az, hogy egyre több ad exchange és data exchange motor létezik. De a DSP-k túlmennek azon, hogy csupán centralizált kezelőfelületet és riportolási funkciót nyújtsanak, ugyanis olyan központi hub-ként működnek, melyek minden adatot kezelnek, amik csak segíthetik az értékelést a valósidejű licitálás során.

 

Mivel olyan technológiai szolgáltatásról van szó, ami szoros kapcsolatban áll a reklámkiszolgálással, ezért manapság szinte minden ügynökségoldali reklámszerver szolgáltató azt mondja magáról, hogy DSP tudással is rendelkezik. Ezért sokszor nehéz is éles határt húzni ezen cégtípusok között (pl. [AppNexus]? valósidejű hirdetési platform).

 

A legismertebb DSP-k: [MediaMath]?, [DataXu]?, [x+1]?, [Turn]? vagy a Google által felvásárolt és így a DoubleClick divízió részévé vált [Invite Media]?.

 

Kapcsolódó hivatkozások:

MediaMath: www.mediamath.com

DataXu: www.dataxu.com

x+1: www.xplusone.com

Turn: www.turn.com

Invite Media: www.invitemedia.com

AppNexus: www.appnexus.com

 

Forrás: Neo Interactive digitális reklámügynökség.


A szócikkhez társított címkék:
ad exchange , ad network , adserver , demand side platform , DSP , médiavásárlás , reklámszerver , RTB , SSP







Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta