Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A pénzügyi szférában a ROI a Return on Investment, azaz megtérülés rövidítése. Ez az arányszám azt mutatja, hogy a megszerzett pénzösszeg nagysága hogyan viszonyul a befektetett pénzösszeg nagyságához.

 

A ROI-t profitarányként is szokták értelmezni. A ROI egy múltbéli vagy jelenlegi befektetés megtérülése vagy egy jövőbeli befektetés becsült megtérülése. Leggyakrabban százalékban adják meg.

 

A ROI önmagában nem jelöli a befektetés időtartamát. Valójában azonban a ROI számokat általában éves megtérülési arányként szokták értelmezni (természetesen megjelölve hogy naptári vagy pénzügyi évről van szó).

 

A marketingszakmában a ROI szintén a Return on Investment, azaz a megtérülés rövidítése, de a számítását más adatok alapján végezzük. Ebben a speciális esetben a megtérülés a hirdetési költség és a konverziók (például eladások vagy leadek) által generált nyereség aránya.

Tehát a ROI azt jelzi, milyen nyereséget szerzett a vállalkozás a kampányra fordított összegért.

 

Bár a pontos mérés csaknem lehetetlen, a következő számítással határozhatjuk meg egy kampány hozzávetőleges megtérülését: az eladásokból származó nyereségéből kivonjuk  a hirdetési költséget, majd az eredményt elosztjuk  a teljes hirdetési költséggel.

 

(nyereség – költség) / költség

 

Példa:

Egy vállalkozás vásárol egy hetes megjelenést egy médiafelületen. Ennek eredményeként a következő heti zárásnál az előző héthez képest 100 termékkel többet ad el. Termékenként 250 Ft-os nyereséggel számolva ez 25 000 Ft. A médiamegjelenés költsége 15 000 Ft volt.

 

(nyereség-költség)/költség:

Az eladásokból származó teljes nyereség így 25 000 Ft: (100 termék szorozva 250 Ft-tal).
A 25 000 Ft-os nyereségből a 15 000 Ft-os hirdetési költséget kivonva 10 000 Ft-ot kapunk.
Ez a 10 000 Ft-os összeg a 15 000 Ft-os hirdetési befektetés által generált nyereség.

A számítás szerint tehát: 10 000/15 000=ROI
A ROI így összértékben 0,66 megtérülés, a befektetés százalékarányában kifejezve: (0,66x100) 66%

 

ROI - Ecopédia


A szócikkhez társított címkék:
roi







Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta