Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A keresőmarketing (search engine marketing - [SEM]?) technikák és stratégiák együttese, amely segítségével több látogatót tudunk a keresőkből a weboldalunkra irányítani. Az alábbi elemei ismertek:

 

- fizetett elhelyezés (paid placement): megadott kulcsszóra/kulcsszavakra célozva megjelenő szöveges hirdetések a keresőkben (Google AdSense, Yahoo Search "Precision Match"), melyeket a hirdető kattintás alapú fizetési metódus alapján ellentételez. A fizetési módot Pay-per-Click (PPC) vagy Cost-per-Click (CPC) hirdetéseknek is nevezik.

 

- tartalom alapon célzott kulcsszavas linkhirdetések (contextually targeted text ads): szöveges hirdetések, amelyek a hirdetést megjelenítő weboldal tartalmát vizsgálva, a benne lévő adott kulcsszavak megléte esetén jelennek meg. Ezek a tartalomoldalak lehetnek cikkek, blogok vagy akár webmail-oldalak is, ahol az e-mail-ek tartalmában keresi a hirdetést megjelenítő motor a megadott szavakat. A Google és a Yahoo saját partner network-öt épít az ilyen típusú hirdetések kihelyezésére, melynek árazása szintén CPC alapú. Magyarországi szereplő még az ETARGET, mely hazai hírportálokon jelenít meg kulcsszavas hirdetéseket.

 

- fizetett bekerülés ([paid inclusion]?): az a gyakorlat, amikor keresőknek vagy más hasonló típusú oldalaknak (címtár, linkgyűjtemény, ár-összehasonlító site-ok) fizet illetéket a hirdető azért, hogy egy-egy adott weboldal bekerüljön a szolgáltatás directory-jába, ami azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy kiemelt találati helyet kap az oldal a keresési listákban.

 

- szerves keresőoptimalizáció, azaz Search Engine Optimization, SEO.

 

 

Más felosztás szerint:

a média felé költést jelentő, azaz fizetős ("[médiaköltés]?" jellegű) keresőmarketing megoldásokat SEA (Search Engine Advertising) néven is említik, míg a keresőkbe történő "ingyen" bekerülés a már említett SEO.

 

 

Kapcsolódó link

SEMPO (Search Engine Marketing Professional Organization): www.sempo.org

Miyazaki Jun keresőmarketing blogja: miyazakijun.hu

Boros Norbert keresőoptimalizálási blogja: seo-konyv.eu








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta