A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
A márkakiterjesztésnek négy fajtájátkülönböztetjük meg:
- Almárkák
- Egy vállalat almárkákat alakít ki, különböző termékelőnyökre épülő termékeket fejleszt ki, de gyakorlatilag hasonló célcsoportnak kínálja őket
- Egyedi márkanevek
- Két esetben érdemes alkalmazni:
- A cég egy új [termékcsoport]?ba tervez belépni, de a meglévő márkanevét nem kívánja rá kiterjeszteni.
- A [gyártó]? egyetlen termékcsoporton belül vezet be különböző márkákat.
- Termékvonal-bővítés
- Egy vállalat meglévő márkanevét használja fel egy új termékváltozatnál, amely ugyanarra a piacra kerül
- Az új termék ebben az esetben a meglévő márkának egy változata.
- Ez az egyik leggyakoribb márkakiterjesztés.
- Márkabővítés
- A vállalat márkáját új piaci területekre vezeti be
- Ennél a megoldásnál a kiterjesztést csak addig lehet végrehajtani, amíg a márkanév illik az új termékre is.