Below the Line (vonal alatt): Nem a klasszikus tömegmédiumokon keresztül történő reklámozás. Eszköztára, ami a vásárlást direkt módon befolyásolja. Legtöbbször az eladás helyéhez kötött akció/promóció. Általában a tömegmédiánál élesebben, pontosabban éri el a célcsoportot. Üzenete összetettebb, személyesen a fogyasztót vonja be a márka világába.
Magában foglalja:
- fogyasztói és kereskedelmi promóciók
- akciós/szezonális termékek
- bolti akciók, kóstoltatások
- tailor-made promóciók
A nagy mosópor gyártó cégek, sok évvel ezelőtt, két csoportra bontották marketing költésüket. Egyszerűen húztak egy vonalat, ami fölé felírták a hagyományos médiumokat (TV, rádió, sajtó, közterület stb.), alá pedig minden más egyebet, amit felhasználtak marketingjük során (rendezvények, promóciók stb.) de nem sorolhatók a hagyományos kategóriába. Ezek lettek a vonal alatti elemek, azaz a Below The Line marketing. A BTL marketing jellemző, hogy legtöbbször az ötlet áll az előtérben, nem pedig a hatalmas büdzsé költés.