Márkafelépítés:
Kapcsolódó információk:
A Zöld Hétfő szervezői - az Infocentrum Szoftver Stúdió és a Hicomm Üzleti Kommunikációs Kft. - által működtetett üzleti modell, melyben a havonta ismétlődő, ingyenes kiszállítást biztosító naphoz és az erről szóló weboldalhoz csatlakozó webáruházak listing díjért cserébe bekerülhetnek a Zöld Hétfő "kínálatába". A webshopoknak a díjon felül garantálniuk kell, hogy az aznapi online megrendeléseket ingyen szállítják ki.
A Zöld Hétfő az Ingyen Szállítás Nap esemény, azaz az éves megrendezésű ingyenes kiszállítási nap havi változata. Időzítése: minden hónap első hétfője. A neve alapján is kiderül, hogy a Zöld Hétfő pozicionálása eltér az Ingyen Szállítási Napétől, és a környezetvédelmről szól. Ugyanis - az üzleti szempontokon túl - a szervezők megfoglalmazott missziója, hogy "az emberek havonta legalább egyszer az interneten vásároljanak ahelyett, hogy beülnek az autóikba, és órákon át szennyezik a környezetüket".
Mottójuk: "Vásároljon interneten, védje a környezetét".
A fogyasztók felé történő kommunikációban - hasonlóan a nagyvállalatok CSR tevékenységénél gyakorta megjelenő környezeti felelősségvállalás kommunikációjához - a környezetbarát fogyasztói viselkedést ösztönzik, és azt szeretnék megértetni a fogyasztókkal, hogy a webáruházban történő online vásárlás sokkal környezetbarátabb, mint elautózni egy bevásárlóközpontba. Ráadásul még olcsóbb is. Így évente több ezer tonnával kevesebb CO, CO2 és korom jutna a levegőbe.
Egyéb adatok:
A Zöld Hétfő esemény weboldala: http://www.zoldhetfo.com.
Cikkek, érdekességek a Zöld Hétfő eseményről: http://www.zoldhetfo.com/blog/cikkek.