A Társadalmi Célú Kommunikáció (TCK) minden olyan információközlő tevékenység, amely a társadalom egésze, illetve csoportjai által, a társadalom egy részét vagy egésszét érintő problémákra hívja fel a figyelmet. A megoldásra is igyekszik rámutatni, azzal hogy követésre méltó értékeket közvetít, szemléletváltásra ösztönöz és egy társadalmilag hasznosabb gondolkodás és életmód elfogadására buzdít. Nemcsak a médiát használja közvetítőként, mint a reklám, hanem felhasználja a kommunikáció minden formáját a beszélgetésektől a nagy társadalmi rendezvényekig.
Megjelenési területei a társadalomban:
• társadalmi közeg,
• a társadalom problémái, értékei,
• szocializáció,
• szociális biztonság,
• művelődés,
• egészség, egészséges életmód,
• megelőzés, sport,
• egészségvédelem,
• család-, nő-, ifjúság- és gyermekvédelem,
• társadalombiztosítás, egészségügy, egészségpénztárak
• ellátó rendszerek, mentők,
• nyugdíjbiztosítás,
• élet-, vagyon-, közbiztonság,
• környezet, környezet- és természetvédelem,
• energia-felhasználás, helyes gazdálkodás, takarékosság,
• fogyasztóvédelem.
Forrás: MÚOSZ - www.muosz.hu