A rendezvény egy előre meghatározott célból, adott helyen és időben, közösség keretein belül megrendezett esemény.
A rendezvények jelentősége nagymértékben növekedett, mivel egyre fontosabbá vált a vállalat számára a közvetlen kapcsolattartás a vevőkkel. Egyre hangsúlyosabb a szórakoztatás, mivel ez által az üzenetet élményszerűen lehet eljuttatni a célcsoport tagjai felé.
A rendezvényszervezés lépései a tervezés, előkészítés, lebonyolítás és utómunkákból állnak, melyek hatékony elvégzése nélkülözhetetlen a rendezvény céljának eléréséhez.
Gazdasági célú rendezvények típusai:
- saját rendezvények:
- vállalati belső rendezvények:
- konferencia
- kongresszus
- corporate meeting
- ülés, meeting
- tréningek
- szakmai értekezletek
- jubileumi, vagy más ünnepségek
- szakmai napok, programok:
- érintettekkel tapasztalatcsere
- külső PR rendezvények
- helyi ügyek:
- tájékoztatók
- szórakoztató összejövetelek
- fogyasztói rendezvények:
- családi programok
- road show
- bankett, fogadás, állófogadás
- buffet-dinner
- koktélparti
- bál
- bemutató
- estély
- fesztivál
- gála
- parádé
- show
- versenyprogramok, sportnapok
- közös társadalmi célú rendezvények (szemétgyűjtés, parlagfűírtás stb.)
- sajtórendezvények:
- sajtótájékoztató
- sajtórendezvény
- vállalati belső rendezvények:
- más szervek által generált rendezvények: