reklámeszköz avagy reklámhordozó
A reklámeszköz olyan tárgy illetve felület, amely alkalmas arra, hogy reklám- (illetve image-) üzenetet jelenítsen meg illetve juttasson el a célcsoporthoz.
Reklámeszközök a médiumok meghatározott felületei is (televíziós és rádiós reklámblokk, nyomtatott orgánumok és [interenet]?es - vagy akár teletext - oldalak hirdetésre fenntartott oldalai és azok részei stb.) is - az ilyen helyeket foglalják le a médiaügynökségek -, de ilyenek a kültéri és beltéri poszterek, az eladáshelyi (POS) eszközök, a mobiltelefon és bármely elektronikus információs eszköz kijelzője, a szórólap, a reklámújság, a direkt mail, az arculati eszközök (...) is.
2. A reklámeszköz az üzenet kódolt, tárgyiasult, az adott médiumban való továbbításra alkalmassá tett megfogalmazása.