A Cannes Lion, azaz a Cannes-i Reklámfesztivál közterület kategóriája, melynek díjait az egyhetes fesztivál harmadik napján, kedden este adják át.
Az Outdoor Lions-on belül 3 főkategóriában lehet nevezni, amelyek további alkategóriákra bomlanak.
A főkategóriák:
- Termék/ szolgáltatás
- Vásárláshelyi (POP) plakát
- Környezeti (ambient) médiumok
Először 1992-ben osztották ki a Outdoor Lions díjat. A 2009-es évben 4498 nevezés történt ebben a kategóriában, melyek között 11 magyar nevezés is volt.
2009 évi magyar nevezések:
- [DDB]?, Child, Amnesty International
- DDB, Door, Amnesty International
- DDB, Family Tree, Amnesty International
- DDB, Fridge, Amnesty International
- DDB, Gun, Amnesty International
- DDB, Fish, Greenpeace (1%-os kampány)
- DDB, Paint by numbers, Greenpeace (1%-os kampány)
- DDB, Smoke, Greenpeace (1%-os kampány)
- [Saatchi & Saatchi]?, Head & Shoulders Tree, Procter & Gamble
- [Leo Burnett]?, Coke Zero foosball, Coca-Cola Hungary
- DDB, Youtube window, Vodafone
A 2009-es nyertes alkotások:
- A nyertes kampány készítője: TBWA \ HUNT \ Lascaris Johannesburg, Dél-Afrika
- Kategória: Publications & Media
- Termék: The ZIMBABWEAN newpaper
- Címek:
- FIGHT THE REGIME,
- CHEAPER THAN MONEY,
- TRILLION DOLLAR BILLBOARD,
- Z$250 000000,
- WALLPAPER
Kapcsolódó linkek:
- Összes Outdoor Lions kategória - www.canneslions.com/awards/categories.cfm?section_id=30
- A nyertes alkotások - http://work.canneslions.com/outdoor/