Professzionális, szervezett kommunikációra nem csupán piaci érdekeltséggel rendelkező, profitorientált [vállalatok]?nak van szüksége, hanem a non-profit szervezeteknek, civil szférának is. Ezek a szervezetek (alapítványok, egyesületek, köztestületek és közhasznú társaságok) a társadalom életében fontos szerepet töltenek be, így nagyon fontos számukra, hogy minél több információ jusson el róluk környezetükhöz, illetve a környezettől érkező visszacsatolás is kiemelt jelentőséggel bír ezen szervezetek számára.
A [non-profit szféra]? [PR]? tevékenysége nem különbözik a nyereségorientált vállalatok kommunikációjától, a különbség az eszközök felhasználásának módszereiben, illetve a hangsúlyok eltérőségében rejlik. Ez a [civil szervezetek]? azon sajátosságából fakad, hogy a működésükhöz szükséges költségeket saját maguknak, különböző támogatásokból, adományokból kell megteremteniük, ellentétben a [profitorientált szervezetek]?kel, melyek a piacon értékesített termékeikből, szolgáltatásaik értékesítéséből fedezik a működési költségüket.
A non-profit szférában is alapvető cél a [bizalomépítés]?. Azonban ez a cél e területen felértékelődik azáltal, hogy a bizalom pénzben, konkrétan adományban kifejezhető. Ezért eszközrendszerükben a kommunikáció egy speciális típusa, az úgynevezett [fundraising]? (pénzbeli támogatások megszerzését célzó kommunikáció) kiemelkedő jelentőséggel bír.