Kampány: The truth about Smart
Ügyfél: Mercedes Benz UK
Szolgáltatás: Smart
Kampány készítője: AGENCY REPUBLIC London, Egyesült Királyság
Díj: Cannes-i Reklámfesztivál, Cyber Lions, Arany helyezés, 2009
Cél:
A legtöbben azt hiszik, hogy mindent tudnak a Smart Fortwo-ról, hisz ez csupán egy aranyos külsejű kétüléses jármű, mellyel könnyen lehet parkolni a zsúfolt városban. Ugyanakkor pontosan azért, mert kompakt mérete és aranyos kinézete van, sokan feltételezik, hogy a Smart nem „igazi autó”, hogy zsúfolt a belseje, hogy nem mindig indul be és hogy egy baleset folyamán teljesen összegyűrődne. Ezek a képzetek messze állnak az igazságtól, hisz a Smart első ülései nagyobbak, mint sok más autóé, a csomagtartóba akár egy mosógép is befér, a „Tridion” biztonsági cellának köszönhetően 400 elefánt súlyát is elbírja, továbbá el van látva a teljes state-ok-the-art Mercedes technológiával.
A kampány célja, hogy az emberek újraértékeljék ezt a járművet és úgy tekintsenek innentől rá, mint egy „igazi autó”-ra.
Megoldás:
Létrehoztak multimédiás hirdetéseket és egy microsite-ot, melyen bemutatták az emberek fejében lévő tévedéseket, az autóhoz társított negatív sztereotípiákat és racionális módon virtuális keretek között játékszerűen bebizonyították az ellenkezőjüket.
Kampány: http://www.truthaboutsmart.co.uk/
Kampány tervezői:
Név
|
Vállalat
|
Pozíció
|
Gavin Gordon-Rogers
|
Agency Republic
|
Creative Director
|
Jim Stump
|
Agency Republic
|
Copywriter
|
Richard Hale
|
Agency Republic
|
Art Director
|
Jon Harris
|
Agency Republic
|
Designer
|
Tom Danvers
|
Agency Republic
|
Creative Technologist
|
Robin Wong
|
Agency Republic
|
Creative Technologist
|
Carl Huber
|
Agency Republic
|
Technical Developer
|
Tim Gardiner
|
Agency Republic
|
Producer/Director/Editor
|
Simon Maggs
|
|
Photographer
|