Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A fogyasztói elégedettség meghatározó eleme a gazdasági sikernek. A fogyasztó akkor lesz elégedett, ha a termék/szolgáltatás értéket jelent számára, a vele szemben támasztott elvárásoknak megfelel. Ez az érték az egyik legfontosabb összekötőkapocs a minőség és a magatartási szándék között.
A leggyakrabban használt eljárás a fogyasztói elégedettség mérésének középpontjában a termék/szolgáltatás tulajdonság teljesítményének értékelése áll. Ebben az esetben a fogyasztó  a teljesítmény alapján szubjektíven ítéli meg a terméket. A kutatások legtöbbször az elvárás – meg nem felelés (diszkonfirmáció) paradigmáját alkalmazzák, mely modellben a fogyasztó összehasonlítja a termék/szolgáltatás teljesítmény észlelését az elvárásaival. Az elégedettség elsődleges meghatározója így az a rés lesz, amely a termék/szolgáltatás tulajdonság elvárása és az aktuális teljesítmény között található. Ezen rés meghatározására és mérésére a Zeithaml – Parasuraman – Berry modellt használják, amelyet kifejezetten a szolgáltatás minőségének mérésére hoztak létre.

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta