Céginformáció:
A ContextWeb a Datran Mediával történt összeolvadása után, 2011 szeptemberétől PulsePoint néven működik tovább.
Előzmény: a ContextWeb, Inc. New York-i központú, Chicagóban, San Franciscóban, Los Angelesben és Londonban irodát üzemeltető digitális média szolgáltatást nyújtó vállalat volt. 2000 májusában alapították, a cég ügyfélkörébe sorolja a [Fortune 500]? lista vállalatai - azaz az USA ötszáz legnagyobb árbevételű részvénytársaságának - nagy részét az autós szektortól a fogyasztói javakat előállító nagyvállalatokig. A ContextWeb a comScore szerint a 20 legnagyobb reklámbevételből fenntartott vállalkozás között szerepelt 2010-ben.
Tevékenység:
A ContextWeb olyan valósidejű kontextuális (azaz tartalom-alapú) hirdetés-targetálási technológiát fejlesztett ki, amely kevesebb mint 20 ezredmásodperc alatt elemzi bármely weboldal tartalmát, és így teszi lehetővé a reklámozók számára, hogy hirdetéseikkel célzottan érjék el mind a nagy látogatottságú ("short-tail") online médiában, mind [long-tail]? website-okon a fogyasztóikat.
2004-ben a vállalat elindította ad exchange rendszerét (2010 őszéig ADSDAQ Ad Exchange néven, onnantól az egyértelműbb CONTEXTWEB Ad Exchange név alatt), amelyben valós idejű licitálásos módszerrel ([real-time bidding]? - RTB) történik a hirdetési felületek adás-vétele az online tartalomszolgáltatók és a hirdetők között. A vásárlói oldalon nem csak közvetlen hirdető cégek vagy médiaügynökségek találhatók, hanem több ad network is jelen van. Az automatizált funkciókat nyújtó, online kezelő-felületű platform szöveges hirdetések és [display hirdetések]? - JPG, GIF, PNG és flash bannerek - futtatását is lehetővé teszi. A rendszerben nem csak a hirdetők dönthetnek (állíthatják be), hogy mennyit akarnak fizetni egy [átkattintásért]? vagy ezer reklámmegjelenésért (CPM), hanem a kiadóknak, azaz [publisher]? oldalnak is lehetősége van meghatározni azt a fix árat ("AskPrice"), amiért a hirdetési felületét hajlandó értékesíteni. További addicionális szolgáltatás (2010-től) a médiaoldal felé az ún. "PerformancePrice" aukció: ha az AskPrice-t nem érik el, akkor a hirdetők (ez esetben jellemzően ad network-ök) versenyezhetnek, licitálhatnak a ContextWeb ad exchange rendszerében azért, hogy elérjék a publisher egyéb ad network-jéből (pl. Google AdSense) befolyó eCPM-árat. Ha ezen az áron sincs vevő, akkor a ContextWeb nem "foglalja le" a hirdetési helyet, hanem az online médium itt eladatlan inventory-ja a publisher beállított "back-up" ad network-jei vagy saját kreatívanyagai megjelenítése számára lesz elérhető.
2008-ban a cég elindítja a ContextWeb Agency Trading Desk-et. Ez médiavásárló ügynökségek számára nyújt szolgáltatást - hasonlóan a tőzsdei kereskedési rendszerekhez -, akik a jól teljesítő tartalomkategóriákban további inventory-t tudnak venni, a gyengébben teljesítő tartalmaknál pedig azonnal eladásra tudják kínálni a befoglalt és még nem kifuttatott inventory-jukat. A cég agency trading desk (ATD) megoldása nem csak a ContextWeb ad exchange rendszerében futó hirdetéseket, hanem a hirdető teljes kampányát képes követni.
2010 júniusában - egyidejűleg a PerformancePrice-szal - bevezetik a PubVantage.com-ot, amely összegyűjti a ContextWeb rendszerében jelenlévő ad network-öket (450 darab már az induláskor), és lehetővé teszi a publisher-ek számára, hogy keresgéljenek benne, osztályozzák, értékeljék a hirdetési hálózatokat, és kapcsolatba lépjenek velük a ContextWeb Ad Exchange-ben. Ezzel a vállalat egy olyan platformot hoz létre a médiaoldal felé, ahol a médiatulajdonos - pláne, ahol nincs erre apparátus - ösztönözve van arra, hogy ne külön megállapodásokat kössön ad network-ökkel, hanem a ContextWeben belül találja meg a számítását.
A ContextWeb 2011 márciusában publikált [white paper]? tanulmánya szerint - amely 18.000 online médiumon, 1000 kampányt vizsgált 2010 3. negyedévében - a long-tail tartalmakban történő hirdetések átlagosan 24 %-kal magasabb átkattintási arányt eredményeztek a short-tail médiában futó reklámokhoz képest. (A legnagyobb - 50 % - különbség az alkohol reklámoknál volt, a legalacsonyabb - 12 % - az autóshirdetésekben.) A tanulmánnyal a cég célja, hogy alátámassza üzleti modelljét, amelyben sokezer kis(ebb) online tartalomszolgáltató számára válik lehetővé, hogy csatlakozzanak a rendszeréhez, és így tegyenek szert hirdetési bevételre; miközben a ContextWeb - kvázi aggregátorként - nagy tételben, több mint 400 kategóriába rendezve, földrajzi célzást is lehetővé téve biztosítja a hirdetési felületeket a hirdetőknek.
2011 szeptemberében a ContextWeb egyesül a Datran Media nevű technológiai szolgáltató céggel, és új közös nevük PulsePoint lesz.
Egyéb adatok:
A Quantcast mérése szerint a ContextWeb network-jében havi 240 millió nemzetközi és 500 ezernél több magyarországi unique user található 2011 elején.
Alapító és az ContextWeb Ad Exchange elnöke: Anand Subramanian. CEO (2010 márciusától váltva Subramaniant): Timothy L. Murray. A részvénytársaság tulajdonosai között vezető kockázati tőke befektető cégek vannak: Draper Fisher Jurvetson ("DFJ"), DFJ Gotham Ventures, DFJ New England, Updata Partners és Investor Growth Capital ("IGC").
Kapcsolódó hivatkozások:
ContextWeb website: www.contextweb.com
PulsePoint website: www.pulsepoint.com
ContextWeb blog: blog.contextweb.com
PulsePoint blog: www.pulsepoint.com/blog
ContextWeb Agency Trading Desk: www.agencytradingdesk.com (az egyesülés után nem üzemel külön oldalként)
PubVantage adnetwork-piac: www.pubvantage.com
Quantcast mérés ContextWeb Network.
LinkedIn Ad Exchange Traders csoport.