Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés

Ajánló

Neo Interactive

 

Nevéhez fűződik az első ügynökségi Google fiók létrehozása és keresőkampány futtatása (2002-ben), az első magyarországi online rádiókban futó kampány, az első hazai wapkampány, az első hazai gerillamarketinget alkalmazó teljeskörű online kampány (Fanta Vadmálna Boy), az első közösségi márkaklub (iWiW Coke Club) vagy az első hazai valós idejű social média marketing kampány (Vatera Vera).

 

A neo fejlesztette és üzemelteti a nagy méretű fájlok ingyenes és regisztráció nélküli küldését biztosító Mammutmail.com oldalt, illetve a Médiapédiát és egyéb tematikus wikiket (Ecopédia, Patikapédia, Energiapédia, Vinopédia, Biciklopédia stb.).

 

 


Médiapédia szócikk találomra

astroturf

 

Az astroturf vagy astroturfing gerillamarketing megoldás.

A szó eredetileg műfüvet jelent. A kommunikációs szakmai jelentése ezen a hasonlaton alapszik, és olyan szervezetet (vagy kampányt) jelöl, amelyet látszólag egy alulról jövő – civil – kezdeményezés hozott létre, de valójában valamilyen politikai-vállalati üzenetet közvetít, függetlenként és pártatlanként adva ki magát.

Az elnevezés a grassroots szervezet vagy grassroots marketing kampány ellenpárja, és ebből levezetve érthető meg a legjobban.

A grassroots szervezet civil kezdeményezésre jön létre, és olyan ügy mellett foglal állást, amely fontos a társadalom egy adott körének vagy egészének. Ezek a szervezetek jellegzetesen párt- illetve politikamentesek, az esetek túlnyomó részében nem kötődnek vállalati- vagy profitérdekekhez. Költségvetésük általában alacsony, tisztségviselőik gyakran önkéntes alapon, az ügy iránti elkötelezettségből dolgoznak. A grassroots szervezetek szinte szó szerint a földből, a semmiből növekednek, és törnek a céljuk elérése irányába – akár az egyszerű fűpalánták.

Az astroturf szervezet pontosan az ellenpárja ennek: ezt – leggyakrabban – politikai vagy profitérdekek hozzák létre, ennek megfelelően gyakran nagy költségvetésből is gazdálkodnak. Az astroturf szervezetet – akár a műfüvet – leterítő érdekek ugyanakkor az esetek többségében nagyon rejtetten adják csak nevüket a szervezet tevékenységeihez; vagy nemes egyszerűséggel „elfelejtik” önmagukat is megemlíteni, mint szponzort.

Napjainkban – nagy szerencsénkre – már leáldozóban van a vállalati „astroturf” szervezetek létrehozása: egyre kevesebben merik ugyanis bevállalni a lelepleződéssel járó társadalmi felháborodást, hitelvesztést vagy éppen egy vállalati krízis kirobbanását.

Az astoturfing kifejezés az astroturf szervezetet vagy kampányt létrehozó folyamatot jelenti. Példaként szokták említeni az astroturfingre az "Amikor a farok csóválja" ("Wag the Dog") címe filmet, amely az amerika elnök szexbotrányáról és ezáltal a kompromittált elnökválasztásról a figyelmet elterelni hivatott – tanácsadók és filmproducerek által kitalált és "megvalósított" – háborúról és a háború kapcsán szerveződő mozgalomról szól.

Új oldalak listája:

Toók László Flórián
Toók László Flórián (Debrecen, 1994. szeptember 3. –) magyar újságíró, szerkesztő-riporter.Toók László Flórián hosszú évek óta újságíróként tevékenykedik mind a debreceni, mind pedig ...
2023-06-19 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Kovács Zsigmond
Kovács Zsigmond autós-motoros újságíró, szerkesztő, járműipari szakfordító és szövegíró. Született 1980. ...
2022-10-06 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Contented Marketing Ügynökség
A CONTENTED Marketing Ügynökséget - eredetileg Cliffchains Kft. néven a tulajdonosok által létrehozott Cliffchains designer nyakláncmárka ...
2022-02-21 | témakör: Marketing | további részletek »»»
Herz Kreáció
Herz Kreáció online marketing ügynökség A Herz Kreáció egy német vezetőséggel működő fiatal, kreatív csapat. "Célunk, hogy ...
2021-05-31 | témakör: Marketing | további részletek »»»
onBRANDS
A www.onbrands.hu egy márka hírportál. Márkás hírek, információk, érdekességek, emberek, interjúk.Márkák ...
2021-05-26 | témakör: Brandek | további részletek »»»
Média ÁSZ
Magyarország közel 4000 médiumának adatai Megjelent: 1992-ben Jelenleg: 57. kiadás: 2020. november Megjelenik minden évben májusban és novemberben! Tartalma: Lapok (napi, heti, havi, időszaki) ...
2021-02-15 | témakör: Média | további részletek »»»
360 marketing ügynökség
A 360 Marketing ügynökség kreatív megoldásokkal és online marketing eszközökkel segíti azokat a cégeket akik piacvezetők akarnak lenni. Az ...
2020-11-23 | témakör: Cégek | további részletek »»»
Felirati
A Felirati egy 2020 augusztusában elindult hírgyűjtő, amely a felirati.com címen érhető el. Impresszuma szerint a fő tervezési szempont a végtelen egyszerűség és a kis képernyőn való ...
2020-09-21 | témakör: Média | további részletek »»»
Pavláth Zita
Pavláth Zita a Neo Interactive operatív vezetője.Több mint 20 éve van jelen a kommunikációs szakmában, ebből 6 évet töltött el integrált ...
2020-05-30 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Molnár Bálint dr.
Kommunikációs szakember, 2019-ben a Design Terminal innovációs ügynökség kommunikációs vezetője, 2020 tavaszától a Műegyetem Rektori ...
2020-01-27 | témakör: Személyek | további részletek »»»

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta