Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: vásárlás utáni magatartás
Verzió: 3  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-11-10 15:13:39
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A vásárlás utáni magatartás a vásárlási döntési folyamat utolsó fázisa.

 

A [vásárlási döntés]eknek 4 típusa van:

 

  • [szokáson alapuló vásárlás]
  • [problémamegoldó vásárlás] (általában első vásárlás, vagy márkaváltoztatás)

  • [problémamegoldó vásárlás] (általában első vásárlás, vagy [márka]változtatás)

  • impulzusvásárlás (a vevő nem tervezi a vásárlást, csupán valamilyen hirtelen hatás következtében dönt a vételről)
  • [változatosságot kereső magatartás]

A [fogyasztó] a vásárlás után összehasonlítja a [termék] valódi tulajdonságait az általa elvárt tulajdonságokkal. Ha a termék használata közben szerzett tapasztalata megegyezik az általa elvártakkal, akkor a [vevő] elégedett lesz, ellenkező esetben elégedetlen.

Elégedett vevő:

 

  • Az elégedett vevő a legjobb reklám, ezért elengedhetetlen a vevő pozitív véleménye hosszú távon.

  • Az elégedett vevő a legjobb [reklám], ezért elengedhetetlen a vevő pozitív véleménye hosszú távon.

  • Az elégedett vevő megvásárolja újra a terméket vagy a márkát, így márkahűvé válhat.

Az elégedetlen vevő:

  •  többet nem vásárol a termékből és a vállalat más termékéből sem,
  •  negatív szájreklámba kezdhet, vagy

  •  többet nem vásárol a termékből és a [vállalat] más termékéből sem,
  •  negatív [szájreklám]ba kezdhet, vagy

  •  elégtételt kér: a gyártóhoz, vagy a kereskedőhöz fordulhat és érvényesítetheti [cseregarancia] jogosultságát , az áru javíttatását, vagy az ellenérték visszaszolgáltatását kérheti, a [fogyasztóvédelem]hez, vagy a bírósághoz fordulhat, ami a cég számára hírnévrontást jelenthet.









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta