A targetálás célja, hogy az adott információt a lehető legpontosabban juttassa el az adott vállalat a célcsoport tagjaihoz.
A targetálás lehetőségei:
- A [felhasználó]?ról vagy a számítógépéről tudott információk alapján a felhasználóra irányuló targetálási lehetőségek.
Két változó alapján rendszerezhetjük:
- Az egyik azt vizsgálja, hogyan nyerjük a szükséges adatokat:
megfigyelt vagy megadott adatgyűjtés
- A másik a banner megjelenítést végző számítógép, azaz az adserver döntésének alapját határozza meg (lekérés vagy profil alapú).
- Külső tényező alapján a felhasználóra irányuló célzás.
Ebben az esetben is a felhasználó áll a középpontban, de már nem az ő tulajdonságai, hanem valamilyen külső körülmény létrejötte esetén jelenik meg a reklám.
Példa erre az idő szerinti célzás, amikor egy étterem-hirdetést csak a déli órákra időzítenek
- Külső körülményre irányuló célzás.
Példa erre a mágnestargetálás, amely egyik banner megjelenítését egy másik megjelenéséhez köti.