Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Kezdetben a számítógépekben nem létezett grafikai ábrázolás. Csupán szöveggel fejeztek ki mindent. Előbb létrejöttek az első vonalak majd a különböző formák, s így megszületett a kétdimenziós ábrázolás. Egy idő után a számítógépek teljesítményének növekedésével létrejöhetett a háromdimenziós ábrázolás.

 

A számítógépek grafikai tudásának növekedését legfőképpen az gerjesztette, amiben szükség volt rá: a szórakoztatóiparban. Az első számítógépes játékok hamar elkészültek, ezek még szintén szöveges rendszerrel működtek. Egyre népszerűbbé váltak és az igény is megnőtt, hogy egyre szebb és jobb játékokat készítsenek el egyre kifinomultabb grafikával. Az 1980-as évek a 2D-s grafikai megjelenítés virág kora. Megjelentek az egyre több színben pompázó játékok, majd a 3D-s játékok. Az első ilyen játékot nehéz behatárolni, ennek legfőbb oka, hogy az akkori gépek hardverei még nem voltak képesek valóban 3D-nek nevezhető teret létrehozni. A legimertebb az id Software által 1993-ban létrehozott Doom, majd a Quake nevű videojáték. A számítógépes grafika fejlődése egyre hatalmasabb eszközt adott a filmipar számára is, ahol a 21. századhoz közeledve a CGI-nek elnevezett technológia vált egyre elterjedté.








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta