A médiapiacon adott évben történt [reklámköltés]?ek eszközök (médiatípusok) szerinti megoszlása.
"3.4. A reklámtorta
A reklámtorta elnevezés arra utal, hogy egy adott ország évi reklámra költött pénzmennyiségéből,
mint valami hatalmas tortából a különféle médiumok különféle méretű szeleteket kapnak.
'Elfogyasztja' a maga részét az írott sajtó, a közterek, részesedik belőle a rádió, és
természetesen a televízió is. A közhiedelem ellenére a reklámtortából nem a televíziónak jut a
legnagyobb szelet, (átlagosan 30% jut a képernyőkre). Magyarországon ez az összeg 1996-ban
körülbelül 12 milliárd forint volt. Óriási összeg ez, melyet sokáig egyetlen komoly állomás a
[Magyar Televízió]? fogyasztott el. Ahogy elindultak azonban az új csatornák, tovább kellett
osztani a meglévő tortaszeletet."
http://www.c3.hu/~mediaokt/johorvat-3.htm
"Nagyobb lett a reklámtorta
Tavaly összesen 73 milliárd forintot költöttek a reklámozó cégek különféle hirdetésekre az
elektronikus médiumokban, ami 7,1 százalékos piacbővülést jelent 2005-höz képest - áll a Magyar
Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének tegnap közzétett felmérésében.
Az átlagosnál jobban, 7,7 százalékkal nőtt a televíziók bevétele, ami összesen 65 milliárd
forint volt a csatornák saját közlése alapján. A rádiók összesen nyolcmilliárdos bevételről
számoltak be, ami 2,3 százalékos növekedést jelent." (...)
Népszabadság, Lorenz Péter, 2007. április 7.: http://nol.hu/cikk/441959/
"MRSZ - mérsékelten nőtt a reklámpiac
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elkészítette éves nettó reklámköltés-becslését, és idén először
a szövetség a direkt marketing reklámköltés bevonásával készített egy alternatív reklámtortát
is. A számok szerint tavaly szerényen, mintegy 5,8 százalékkal növekedett a magyar reklámpiac az
egy évvel korábbihoz képest."
Kreatív Online, 2007.06.05.: http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=19337