Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: promóciós mix
Verzió: 1  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-11-25 16:44:02
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A promóciós mixet a [marketingkommunikáció]s formák öt fő fajtája alkotja:


- [Reklám]: Elképzelések, áruk vagy szolgáltatások bemutatásának minden nem-személyes, azonosítható forrásból származó fizetett formája.
Eszközei: Nyomtatott és elektronikus reklámok, külső csomagolás, csomagolt mellékletek, reklámfilmek, brosúrák, könyvecskék, plakátok, reklámcédulák, reklámok utánnyomásai, hirdetőtáblák (óriásplakátok), árutartó állvány vagy polcjelzések, eladáshelyi reklámok ([POP]), audiovizuális anyagok, [szimbólum]ok és [emblémá]k ([logó]k), stb.


- [Vásárlásösztönzés]: [Termék] vagy [szolgáltatás] kipróbálásra vagy megvásárlásra sarkalló, rövid távon ható ösztönzőeszközök.
Eszközei: [eseménymarketing] rendezvények, versenyek, [nyereményjáték]ok, sorsolások, jutalmak és ajándékok, [termékmintá]k kipróbálása, vásárlói- és kereskedelmi bemutatók,  [kiállítás]ok, [termékbemutató]k, kuponok, engedmények, alacsony kamatozású hitelek, visszavásárlási kedvezmények (régi termék beszámítása az újba),  [pontgyűjtő akció]k, árukapcsolások,


- [Public relations] és [publicity] (propaganda): Azoknak a programoknak az összessége, amelyek a cég [imázs]át vagy egyes termékeinek ösztönzését és/vagy védelmét szolgálják.
Eszközei: [sajtóközlemény]ek, beszédek, szemináriumok, éves beszámolók, jótékony célú adományok, [szponzorálás], kiadványok, kapcsolatok a közösséggel, [lobbi]tevékenység, identitáshordozó eszközök, vállalati magazin, események,


- [Személyes eladás]: Egy vagy több potenciális vevővel való személyes, mindkét fél aktivitását feltételező [kommunikáció]. Céljai: bemutatás, kérdések megválaszolása, rendelések szerzése.
Eszközei: értékesítési bemutatók, értékesítési összejövetelek, ösztönzőprogramok, áruminták, vásárlói és kereskedelmi bemutatók,


- [Direkt marketing]: Közvetlen kommunikáció konkrét vagy potenciális [fogyasztó]kkal (posta, telefon, fax, e-mail segítségével vagy a kapcsolattartás egyéb nem személyes eszközeivel), amelynek során a megszólított vagy önként válaszol, vagy igyekeznek rábírni erre.
Eszközei: [termékkatalógus]ok, postai küldemények, [telemarketing], elektronikus vásárlás, tévéshop, faxküldemények, [e-mail marketing], hangposta,









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta