Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A 7 leggyakoribb ok, ami miatt a projekt elbukhat:


1.  A fejlesztési terv pontos elkészítése

Az idő és a forrás becslése a projektek két legfontosabb pillére. Az idő és forrás elosztásban előforduló hibák jelentős melléfogásokat okoznak. Egyik fő ok a [projektmenedzser]?ek által készített projekt lebontási struktúra felállítása. A projekt lebontási struktúra feltételezi, hogy a feladatokra szükséges idő megegyezik a projekt időtartalmával.
Az időbeosztást az egyes feladatokra mért idő szabja meg, mely a projektmenedzserek által elkövetett egyik leggyakoribb közös hiba forrása.

2.  Hol van a projekt terv?

Sokszor a projektek már a projektmenedzserekkel szembeni elvárások felállítása előtt megkezdődnek, a hatáskör és mérföldkövek egyértelműen meghatározottak. Ezért a döntéshozó csapat sok esetben úgy tartja, hogy a tervezés időpocsékolás lenne.
A tervezés helyett úgy gondolják, hogy jobb fejest ugrani az indulásba, hogy megnyerjék az ügyfelet.

Számos IT projekt során a kivitelezés néha korábban megkezdődik, mint mielőtt a terv elkészül és a [tesztelés]?en keresztül folytatódik. A legtöbb esetben nagyon kevés szabályt határoznak meg a teszteléssel szemben. Ez okozza a fő problémát a kapcsolódó modulok és tevékenységek során is. Sok tevékenység csak akkor kezdődhet meg, ha más tevékenység elkészült és jóváhagyott.  A nem pontosan tesztelt kapcsolódó modulok hibák láncát okozhatják és gyengíthetik a teljes projektet.

3.  A döntéshozók szerepe

A döntéshozók támogatásának hiánya és kiválasztása két fő megmérettetés az IT projektek menedzselésében. A projektmenedzserek fontos szereplők a fejlesztő csapat és a döntéshozók célkitűzései közötti közeg megteremtésére.

A döntéshozók útmutatása nélkül a projektmenedzserek nem tudják összehangolni az üzleti célkitűzéseket projektjeikkel. A döntéshozó csapat definiálja a projekttel kapcsolatos célkitűzéseket és elvárásokat. A döntéshozók bevonása nélkül senki a szervezetben nem érzi magát elkötelezettnek. Ezért nagyon fontos a végrehajtó vezetés támogatása a projektmenedzserek és a fejlesztő csapat részére.

4.  A fejlesztők ismerik a projekt célkitűzéseit?

A projekttel szembeni világos elvárások meghatározása időt és sok kommunikációt igényel. Néha a célkitűzések talán nem eléggé világosak, mert az ügyfél nem tudja felvázolni mik az elvárásai. Néha a célok elérését akadályozza, hogy a fejlesztők nem látják világosan az elvárásokat a projekt kezdeti periódusában.

A legfontosabb a célkitűzések meghatározása kapcsán, hogy a fejlesztő csapat részére világos legyen az irány.

5. Csapatmunka hiánya

A projektek kudarcának egyik fő oka a kommunikáció hiánya a csapatban. A csapat nem képes összetartó lenni a megfelelő kommunikációs csatorna használata nélkül. A projektek tulajdonképpen a nem megfelelő kommunikáció miatt buknak el.

Komplex szoftver projektek gyakran jelentős elemzést és munkát, dokumentációt és pontos kommunikációt igényelnek. Mivel a fejlesztői csapat elfoglalt, így nem fordít külön figyelmet arra, hogy ismertesse, hogyan halad a teljesítéssel vagy nem rendelkezik egy platformmal, amelyen keresztül folyamatosan rögzítheti a projekt előre menetelét. Emiatt a vezetőségnek nincs napra kész információja arról, hogyan halad a projekt.  Számos IT projektben nincs egy felelős, akinek rálátása van a teljes projektre.

6. A projekt hatóköre folyamatosan változik?

IT projektek a projekt menedzsment alábbi két klasszikus hibájától szenvednek:

·         A hatókör elveszítése

·         A fő irány elveszítése

A hatókör elveszítése, az ügyfelek igényeikben és elvárásaikban történő hirtelen és folyamatos változások a fejlesztés közben.  A fő irány elveszítése azt jelenti, hogy nyomon követhetetlen további tényezők kerültek a rendszerbe. Az ügyfélnek rossz az-az elképzelése, hogy akár az apróbb változtatási igények nem jelentenek további költségeket vagy nincsenek hatással a feladatok ütemezésére.

Amennyiben a fejlesztő csapat nem tud alkalmazkodni és rugalmatlan ezekkel a változásokkal kapcsolatban, az hibákat eredményez, hiszen azok többször is változhatnak a projekt során.

7.  Szegényes tesztelés

A minőségbiztosítási és tesztelő csapat a helyes eljárást követi, és a megfelelő tesztelési eszközöket használja a fejlesztés során, azonban a végső szót az ügyfél mondja ki, és az elfogadó teszteket az ügyfél hajtja végre és teszteli, hogy a rendszer megfelel e az üzleti elvárásoknak. Az elfogadó tesztelés gyakran megbukhat az alábbiak miatt:

·         Szegényes fejlesztési specifikáció, amelyet nem lehet tesztelni.

·         Nem megfelelő fejlesztési terv.

·         Nem megfelelően képzett tesztelő, aki nem ismeri a szoftver üzleti céljait.

·         Nincs elegendő idő a tesztelésre.

 


Ugyanakkor nem csak ez a hét tényező az, ami hatással van egy projekt sikerére vagy bukására, de ezek számos tanulmányban és jelentésben megjelennek, vagy a lista elején vannak.

 


A szócikkhez társított címkék:
projekt menedzsment







Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta