Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Próbavásárlás (Mystery Shopping/Mystery Calling):
 
A próbavásárlás a résztvevő megfigyelés egyik változata. A kutatás során a próbavásárló, álcázott ügyfélként, személyesen vesz részt a vásárlás folyamatában. Egy előre eltervezett forgatókönyv alapján vásárlást eszközöl, esetleg problémás szituációt generál. A „vásárlási szituáció” rendkívül sokféle lehet; egy intézmény felkeresése, vásárlás vagy az ügyfélszolgálat telefonon történő felhívása, stb. A próbavásárlás végeztével az (ál)ügyfél tapasztalatait, véleményét egy kérdőív kitöltésének segítségével rögzíti. A módszerrel olyan eredményekre és következtetésekre lehet szert tenni, melyek hatékonyan javíthatják az ügyfélkezelés menetét, ezáltal pedig az ügyfelek elégedettségét.
 
A módszer általános célja a szolgáltatói oldal, az ügyfélkezelés szintjének vizsgálata. A vevők, ügyfelek elégedettsége az adott értékesítő helyszín színvonalán, légkörén, a frontvonalban dolgozók vevő és ügyfél kezelésén, felkészültségén múlik.
 
A próbavásárlás előnyei
  • mivel a vásárlási helyzet tulajdonképpen egy tényleges szituáció, ezért az eladó vagy az ügyintéző válaszmegtagadása nem valószínű
  • az ügyintéző, eladó valódi reakciói figyelhetők meg, mivel ők nem tudják, hogy kutatásban vesznek részt. (Ez a tény bizonyos etikai kérdéseket is felvet.)
  • a módszer segítségével olyan első kézből származó információkra lehet szert tenni, melyekhez más forrásból nem lehetne hozzájutni
  • bár az álcázott vásárlások száma korlátozott, csak kis mintával lehet dolgozni, mégis jól használható kvalitatív és kvantitatív adatok gyűjthetők a módszer segítségével
A próbavásárlás hátrányai
  • az álcázott vásárlók megítélése szubjektív elemeket tartalmazhat
  • a próbavásárló személye a módszer fontos tényezője; legyen megfelelően felkészült a feladatra, aki hatékonyan képes alkalmazkodni a megváltozott szituációhoz úgy, hogy mindeközben a lehető legnagyobb mértékben ragaszkodik az előre kitalált forgatókönyvhöz
  • mivel a tapasztalatokat rögzítő kérdőívek kitöltése a vásárlási szituáció után történik, előfordulhat, hogy némely információ elveszik vagy hibásan kerül rögzítésre

 

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta