A Cannes Lion, azaz a Cannes-i Reklámfesztivál sajtó kategóriája, melynek díjait az egyhetes fesztivál közepén, szerda este adják át.
A Press Lions-on belül 30 kategóriában lehet nevezni.
E kategóriák:
- alkoholos italok
- alkoholmentes italok
- háztartási tisztítószerek
- kozmetikumok
- stb.
Először 1992-ben osztották ki a Press Lions díjat. A 2009-es évben több mint 5000 nevezés történt ebben a kategóriában, melyek között 2 magyar nevezés is volt.
2009-es évi magyar nevezések:
- DDB, Cake, Amnesty International (Emberi jogok 60. születésnapja)
- Saatchi & Saatchi, NRG, Külügyminisztérium (Klímaváltozás tudatosítása)
A 2009-es nyertes alkotások:
- A nyertes kampány készítője: FRED & Farid Párizs, Franciaország
- Kategória: Ruházati cikkek, cipők és kiegészítők
- Címek:
- Dakota 1,
- Dakota 2,
- Dakota on road,
- Coco white flare,
- Coco crouching
Kapcsolódó linkek:
- Összes Press Lions kategória - www.canneslions.com/awards/categories.cfm?section_id=29
- A nyertes alkotások - http://work.canneslions.com/press/?award=1