Márkafelépítés:
Történet
Több mint száz éve annak, hogy az első Opel gépjármű kigördült a rüsselsheimi gyár kapuján. A kezdetben varrógép- és bicikligyártással foglalkozó családi vállalkozás 1899-ben jelent meg a piacon első Lutzmann-rendszerű Opel-Patent-Motorwagen típusú gépkocsijával, melyből abban az évben 11 darabot adtak el. A saját, illetve Opel-Darracq modelleket gyártó cég 1904-ben már elismerten jelen volt az automobilüzletben. Az Opel-gyárban 1911-ben pusztító tűzvész, majd az ezt követő első világháború sem akadályozhatta a munkát, melynek eredményeképpen 1916-ban megszületett az első hathengeres Opel.
1928-ban hozott létre vegyesvállalatot az Opel az amerikai General Motorsszal, mely minden idők egyik legelőnyösebb és legkonstruktívabb vállalati fúziója volt. A harmincas évek hitleri Németországában a „népautó” gondolata állt a középpontban: a siker csúcspontját az első Opel Kadett megépítése jelentette, amely a harmincas évek legnépszerűbb autójává vált. 1937-re az Opel lett Európa legnagyobb autógyártója. A második világháború bombázásaiban majdnem teljesen megsemmisült a rüsselsheimi üzem. A GM elkötelezettségének és a munkások lojalitásának volt köszönhető az a csoda, hogy a háborús pusztulás után ismét megindult a munka.
1951-ben, a háború utáni első autókiállításon – a gyors fejlesztési program jóvoltából – már a teljes egészében megújult külsejű Olympia és Kapitän modellek mutatkozhattak be. Az amerikaias szélsőségeket elkerülve a hatvanas évek elején az Opel újra megpróbálta ötvözni jól bevált tradícióit a széles körű technikai tapasztalatokkal. Ez az 1962-ben újjászületett Kadettben öltött testet. A tervezőket az a filozófia vezérelte, hogy megalkossák az alapvető európai igényeket kielégítő, megfizethetőségével népszerűvé tehető kisautót. A fejlődés másik vonulata – amely elsősorban a hetvenes években hozta meg gyümölcsét – a közepes árfekvésű piacot célozta meg. Az Ascona-C modell 1981-ben debütált, és egyértelműen a családi kocsi funkcióját kívánta betölteni.
1982 szeptembere emlékezetes dátummá vált az Adam Opel AG történetében: ekkor mutatták be a gazdaságos kompakt autót, a Corsát. Az Asconát 1989-ben váltotta fel az Opel Vectra, amely Európa legsikeresebb középkategóriás autójává nőtte ki magát. Az Opel új sztármodelljét, az Astrát 1991-re fejlesztették ki, amelynek köszönhetően a vezető lábának sérülési kockázata ütközésnél jelentősen csökkent. Mára Európa-szerte évente több mint 1,5 millió Opel hagyja el a gyárakat.
A termék
Az Opel a személyautók területén kilenc modellcsaládot és Vivaro márkanéven haszongépjárművet is forgalmaz. Az egyes modellek szinte személyre szabott felszereltséggel igényelhetők. Számos opciós lehetőség nyílik mind a műszaki tulajdonságok, mind a biztonsági felszereltség, mind a kényelmi szolgáltatások terén. A folyamatos fejlesztések, a minden évben tovább bővülő típusválaszték a legszélesebb vásárlókör igényeit is ki tudják elégíteni. A korszerű, dinamikus design, a jó menettulajdonságok, az egyre nagyobb biztonság jelentik az Opel előnyeit.
Innovatív megoldásaik a rugalmasságot célozták meg, azaz egy modell többféle igénynek is megfeleljen: az autó néhány mozdulattal átalakítható legyen. Ezt a célt szolgálja az egyedi ülésrendszer, a sportkapcsoló, a csomagterek átalakíthatósága, bővíthetősége, a lenyitható tálca vagy gyerekülés, az ötletes tárolók és csomagrögzítő rendszerek vagy épp az Easytronic váltó, mellyel könnyedén lehet váltani az automata és a kézi üzemmód között, még menet közben is. Rugalmasság jellemzi a műszaki tulajdonságokat is: egy-egy modell különféle térfogatú és erejű motorral kapható, melyek közül kiemelkedik a városi közlekedésben optimális TWINPORT és az Opel saját fejlesztése, az ECOTEC. Választható hozzájuk számos, korábban a luxuskategóriába tartozó kényelmi szolgáltatás, mint a tolatóradar, az elektronikus klímarendszer, a keréknyomás-figyelő rendszer vagy épp a panoráma-szélvédő.
Link