Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


meggyőzés: vélemény, álláspont elfogadtatása.

 

A meggyőzés szintjei

  1. Rábeszélés: tartalmi-logikai és érzelmi érvekkel hat. Hiányos vagy téves a partner meggyőződése, ezért elfogadható érvekkel megváltoztatható. Hatása tartós. A partner önként fogadja el, világképébe beépíti, akár továbbfejlesztheti.
  2. Kényszerítés: nem kell vele egyetérteni ehhez. A partner nem önként vállalja. Nem tartós (csak a kényszerhatás megszűnéséig tart).
  3. Manipuláció: lehet a másik számára is kedvező. A partner önként vállalja, vagy nincs is tudatában. A manipuláció haszna többszörös. Azonban ha lelepleződik, a kár is súlyos: a hitelességvesztés kockázata. (reklám)
  4. Propaganda: a manipuláció sajátos formája. A cél egy eszmerendszer elfogadtatása. Közéleti tevékenység. Szociális- társadalmi- politikai megoldást ajánl. Egy adott csoportot céloz meg. Veszélyes akkor, ha hatalommal párosul.
  5. Demagógia: Érzelmi megközelítés, amely gyakran racionális döntéseket kér számon, ezért megtévesztő. Könnyű vele gyorsan azonosulni, ám csak addig hat, amíg él, az érzelmeket tehát újra és újra fel kell szítani.

Forrás: Pratkanis-Aronson: A rábeszélőgép (pp. 17-20.)








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta