Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: Magyar Reklámszövetség
Verzió: 4  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-30 19:40:25
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A Magyar Reklámszövetség története

A rendszerváltás előtti időszak reklámjainak funkciói, lehetőségei merőben eltértek a ma megszokott reklámtevékenységtől. A reklám az alig működő piac mellett nem teljesíthette valódi célját, inkább dekorációként funkcionált. A környező szocialista országokhoz viszonyítva azonban Magyarországot a hatvanas évek közepétől élénk, és fejlődő reklámélet jellemezte – ez teremtette meg egy szakmai társadalmi szövetség létrehozásának igényét és lehetőségét.

A rendszerváltás előtti időszak reklámjainak funkciói, lehetőségei merőben eltértek a ma megszokott reklámtevékenységtől. A [reklám] az alig működő [piac] mellett nem teljesíthette valódi célját, inkább dekorációként funkcionált. A környező szocialista országokhoz viszonyítva azonban Magyarországot a hatvanas évek közepétől élénk, és fejlődő reklámélet jellemezte – ez teremtette meg egy szakmai társadalmi szövetség létrehozásának igényét és lehetőségét.


A Magyar Reklámszövetség 1975 januárjában alakult meg a Belkereskedelmi Minisztériumhoz kapcsolódva. A szakma fellendítését segítő szakosztályok jöttek létre, a szövetség létrehozta a Reklámetikai bizottságot, mely hozzálátott a reklámetikai normarendszer kidolgozásához. A szövetség országos konferenciákat és egyéb szakmai eseményeket szervezett, könyvtárat hozott létre, önálló kutatásokra és tanulmányok elkészítésére adott megbízást. 1978 körül önállósodni kezdett a szervezet, országossá vált a szövetség a megyei szerveztetek megalakulásával. A különböző tagozatok és szakosztályok (grafika, film, fotó, dekoratőr és propaganda) élénk szakmai tevékenységgel támogatták a rekláméletet. A szövetség 1983-tól Reklámgazdaság címmel szaklapot adott ki, melyet a szövetség tagjai között terjesztett.

A Magyar Reklámszövetség 1975 januárjában alakult meg a Belkereskedelmi Minisztériumhoz kapcsolódva. A szakma fellendítését segítő szakosztályok jöttek létre, a szövetség létrehozta a Reklámetikai bizottságot, mely hozzálátott a reklám[etika]i normarendszer kidolgozásához. A szövetség országos konferenciákat és egyéb szakmai eseményeket szervezett, könyvtárat hozott létre, önálló kutatásokra és tanulmányok elkészítésére adott megbízást. 1978 körül önállósodni kezdett a szervezet, országossá vált a szövetség a megyei szerveztetek megalakulásával. A különböző tagozatok és szakosztályok (grafika, film, fotó, dekoratőr és propaganda) élénk szakmai tevékenységgel támogatták a rekláméletet. A szövetség 1983-tól Reklámgazdaság címmel szaklapot adott ki, melyet a szövetség tagjai között terjesztett.


A rendszerváltást követően a piacgazdaság megjelenése új helyzetet teremtett a rekláméletben. Számos ügynökség jött létre, multinacionális reklámügynökségek jelentek meg Magyarországon, megindult a szakosodás, mely további direkt marketing, below the line és médiaügynökségeket hívott életre. A változások új szakmai szervezetek megszületését is eredményezték.

A rendszerváltást követően a piacgazdaság megjelenése új helyzetet teremtett a rekláméletben. Számos ügynökség jött létre, multinacionális [reklámügynökség]ek jelentek meg Magyarországon, megindult a szakosodás, mely további [direkt marketing], [below the line] és [médiaügynökség]eket hívott életre. A változások új szakmai szervezetek megszületését is eredményezték.


A ’90-es évek közepétől az on-line média új, egyre jelentősebb teret nyitott a reklámpiacon. Az interneten megjelenő hirdetések Magyarországon 1998-ban hoztak áttörést. A Magyar Reklámszövetség az 1999-ben létrehozott Internet tagozata az on-line marketingben érdekelt cégek szakmai elfogadottságát és megerősítését célozta meg.

A ’90-es évek közepétől az on-line [média] új, egyre jelentősebb teret nyitott a reklámpiacon. Az [internet]en megjelenő hirdetések Magyarországon 1998-ban hoztak áttörést. A Magyar Reklámszövetség az 1999-ben létrehozott Internet tagozata az [online marketing]ben érdekelt cégek szakmai elfogadottságát és megerősítését célozta meg.


Az MRSZ ügyvezetése 2003-ban arculatváltás mellett döntött, a változást az új logó is megjeleníti. A legnagyobb taglétszámú szakmai szervezet stratégiai célként – a tagok képviselete és érdekvédelme mellett – a reklámiparág prosperálásának elősegítését, a magas szakmai színvonal megőrzését, szakmai ismeretek felhalmozását és terjesztését, valamint a reklámszakma szereplői közötti kommunikáció elősegítését fogalmazta meg.

Az MRSZ ügyvezetése 2003-ban arculatváltás mellett döntött, a változást az új [logó] is megjeleníti. A legnagyobb taglétszámú szakmai szervezet stratégiai célként – a tagok képviselete és érdekvédelme mellett – a reklámiparág prosperálásának elősegítését, a magas szakmai színvonal megőrzését, szakmai ismeretek felhalmozását és terjesztését, valamint a reklámszakma szereplői közötti [kommunikáció] elősegítését fogalmazta meg.


A szövetség tevékenységéről rendszeresen informálja tagjait az 1994 óta megjelenő MRSZ Tájékoztató útján. A Reklámszövetség szakmai kiadványát, a Reklámgazdaságot 2003-ban a RekláMérték című, elektronikus úton terjesztett lap váltotta fel. A Reklámszövetség 2004 novembere óta új, nyomtatott kiadványt jelentet meg: a reprezentatív Magyar Reklám negyedévente tájékoztatja a reklámszakembereket és a laikus közönséget a reklámélet eseményeiről, folyamatairól, valamint teret nyújt a szakmát érintő viták és vélemények kifejezésének. A Magyar Reklámszövetség idén XVII. alkalommal rendezi meg a szakma rangos találkozóját Egerben. Az Országos Reklámkonferencia lehetőséget nyújt a reklámszakma minden területének képviselői számára a szakmai kérdések megvitatására.

Alapítás éve: 1975

Taglétszám: 240 egyéni, 280 vállalati tag

1. Érdekképviselet, érdekvédelem: Az érdekellentétekből fakadó konfliktusokat a Szövetségen belül rendezzük, nem a hatóságok, bíróságok előtt


Taglétszám: 240 egyéni, 280 [vállalat]i tag

1. Érdekképviselet, érdekvédelem: Az érdekellentétekből fakadó konfliktusokat a Szövetségen belül rendezzük, nem a hatóságok, bíróságok előtt



2. Az MRSZ szakértőket delegál a tenderek bíráló bizottságaiba, így biztosított, hogy szakmai döntés születik és tisztább, átláthatóbb pályázatokon vehetnek részt az ügynökségek

3. Az MRSZ taglistája adatbázis: a reklámmal foglalkozó ügynökségek, megrendelők, médiumok, BTL eszközök gyártói, piac-, és közvélemény-kutatók, nyomdák, ügyvédi irodák, stb. szerepelnek benne Az MRSZ adatbázisába kerülni egyet jelent azzal, hogy amennyiben az adott területen jártas ügynökséget keresnek, tagjaink "kiajánlhatók"

3. Az MRSZ taglistája [adatbázis]: a reklámmal foglalkozó ügynökségek, megrendelők, [médium]ok, [BTL] eszközök gyártói, piac-, és közvélemény-kutatók, nyomdák, ügyvédi irodák, stb. szerepelnek benne Az MRSZ adatbázisába kerülni egyet jelent azzal, hogy amennyiben az adott területen jártas ügynökséget keresnek, tagjaink "kiajánlhatók"


4. Népszerűsítjük a reklámot, ezzel elősegítjük az egész iparág prosperálását és azt, hogy a fogyasztók pozitív attitűdöket alakítsanak ki reklámmal és a reklámozott termékekkel, szolgáltatásokkal szemben

4. Népszerűsítjük a reklámot, ezzel elősegítjük az egész iparág prosperálását és azt, hogy a [fogyasztó]k pozitív [attitűd]öket alakítsanak ki reklámmal és a reklámozott [termék]ekkel, [szolgáltatások]kal szemben


5. Az MRSZ részt vesz törvényelőkészítési munkálatokban. Törvények jogi szempontú véleményezése (a Jogi Bizottságon keresztül) Közvetlen lehetőségünk van a reklámszakmát képviselő tagjainknak érdekeit megjeleníteni, a munkánkat érintő jogszabályi környezetet befolyásolni. A szakma álláspontjának kialakítása után tagjaink érdekeinek figyelembevételével kerül sor az álláspontok megfogalmazására a jog nyelvén.

6. Az MRSZ tagja az Advertising Information Group-nak. Tagjaink így első kézből értesülhetnek az EU területén zajló piaci változásokról, a reklámozással kapcsolatban tervezett piaci szabályozással

7. Az MRSZ az éves Országos Reklámkonferenciáján, Klubnapjain, work shop-ján, illetve a társszervezetek rendezvényein egyaránt a szakmai értékek és érdekek megjelenítésére törekszik. Tagjainknak bemutatkozási lehetőséget teremtünk. E fórumokon lehetőség van a média, a politika, a piackutatók találkozására a reklámozók és a reklámügynökségek képviselőivel

7. Az MRSZ az éves Országos Reklámkonferenciáján, Klubnapjain, work shop-ján, illetve a társszervezetek rendezvényein egyaránt a szakmai értékek és érdekek megjelenítésére törekszik. Tagjainknak bemutatkozási lehetőséget teremtünk. E fórumokon lehetőség van a [média], a politika, a [piackutató]k találkozására a reklámozók és a reklámügynökségek képviselőivel


8. Az éves becsült reklámköltési adatok összeállítása. A reklámköltési adatok publikálásával a piaci szereplők tisztánlátását, a stratégiai tervezés, médiatervezés megkönnyítését tűzzük ki célul

8. Az éves becsült reklámköltési adatok összeállítása. A reklámköltési adatok publikálásával a piaci szereplők tisztánlátását, a stratégiai tervezés, [médiatervezés] megkönnyítését tűzzük ki célul


9. Az MRSZ szakmai utakat szervez, és támogatja a reklámszakma szempontjából releváns eseményeket 9. Ezzel bemutatkozási lehetőséget biztosítunk tagjainknak határainkon túl

9. Az MRSZ szakmai utakat szervez, és támogatja a reklámszakma szempontjából releváns eseményeket. Ezzel bemutatkozási lehetőséget biztosítunk tagjainknak határainkon túl


10. Az MRSZ 2004-májusától naponta frissített website-ot üzemeltet (www.mrsz.hu). A honlapunkon keresztül az MRSZ tagokhoz eljuttatjuk a legfontosabb szakmai híreket.

10. Az MRSZ 2004-májusától naponta frissített [website]-ot üzemeltet (www.mrsz.hu). A honlapunkon keresztül az MRSZ tagokhoz eljuttatjuk a legfontosabb szakmai híreket.


11. A Magyar Reklámetikai Kódexben megfogalmazott normák érvényesítése a Reklámetikai Bizottságon keresztül. Reklámetikai Bizottságunk feladata a fogyasztói panaszok kivizsgálása és a szakma által elfogadott Kódex alapján az etikátlan, reklámszakmát lejárató reklám kiszűrése

12. A Magyar Reklámszövetségben a bizottságok mellett tagozatok is működnek (Internet Tagozat, Független Reklámügynökségek Tagozata (FÜGE), Regionális Tagozat (REGGI)

Hírlevél


12. A Magyar Reklámszövetségben a bizottságok mellett tagozatok is működnek (Internet Tagozat, Független Reklámügynökségek Tagozata (FÜGE), Regionális Tagozat (REGGI)

[Hírlevél]



Magyar Reklám, a Reklámszövetség negyedévente megjelenő folyóirata elsősorban elektronikus úton terjesztett RekláMérték

 

Külföldi partnereink:











Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta