Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: kommunikációs cél
Verzió: 3  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-28 20:36:05
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A kommunikáció célja nagy általánosságban az, hogy az üzenet feladója az üzenetet eljuttassa a befogadóhoz - és persze hogy az értse és megértse azt, az esetek többségében pedig reagáljon is rá (cselekedjék, gondolkodjék illetve akár válaszkommunikációt indítson el). (A különböző kutatási trendek a kommunikációban a célt is eltérően határozzák meg.)


A [kommunikáció] célja nagy általánosságban az, hogy az üzenet feladója az üzenetet eljuttassa a befogadóhoz - és persze hogy az értse és megértse azt, az esetek többségében pedig reagáljon is rá (cselekedjék, gondolkodjék illetve akár válaszkommunikációt indítson el). (A különböző kutatási trendek a kommunikációban a célt is eltérően határozzák meg.)


 

A kommunikációs célt a marketingkommunikációban minden egyes kampány (és nem kampány-jellegű kommunikációs tevékenység) megkezdése, sőt megtervezése előtt meg kell határozni. A kommunikációs cél nem azonos a marketing céllal, a marketing cél egy-egy kampány (és nem kampány-jellegű kommunikációs tevékenység) mögött a cégnév (intézménynév), tevékenység vagy márkanév ismertebbé tétele, "jó hírnevének öregbítése" (azaz az image megerősítése) és hasonlók - végső soron pedig az eladások (illetve szolgáltatás vagy intézmény igénybevétele stb.) növelése. A kommunikációs cél csak az ennek a tevékenységnek köszönhető változást jelenti a [célcsoport] tagjainak a tudatában, viselkedésében, további kommunikációjában. Ez a cél tehát az, amelyet magával a kampánnyal el kívánunk érni. A kampány sikeréből (vagy sikertelenségéből) származó gazdasági eredmények már a marketing értelmezési rétegébe tartoznak. A két cél és a két eredmény a legtöbb esetben kapcsolatba hozható egymással, de az egyértelmű és kölcsönös függés megállapításával szemben számos ellenpéldát (és nem kivételként kezelendő esetet) lehetne felhozni. (T.i. kampányok, amelyek nagyon sikeresek voltak, a hirdető eladásai azonban a kampány időszakában és azt követően egyáltalán nem növekedtek szignifikánsan stb.)


A kommunikációs célt a [marketingkommunikáció]ban minden egyes [kampány] (és nem kampány-jellegű kommunikációs tevékenység) megkezdése, sőt megtervezése előtt meg kell határozni. A kommunikációs cél nem azonos a [marketing] céllal, a marketing cél egy-egy kampány (és nem kampány-jellegű kommunikációs tevékenység) mögött a cégnév (intézménynév), tevékenység vagy [márkanév] ismertebbé tétele, "jó hírnevének öregbítése" (azaz az [image] megerősítése) és hasonlók - végső soron pedig az eladások (illetve [szolgáltatás] vagy intézmény igénybevétele stb.) növelése. A kommunikációs cél csak az ennek a tevékenységnek köszönhető változást jelenti a [célcsoport] tagjainak a tudatában, viselkedésében, további kommunikációjában. Ez a cél tehát az, amelyet magával a kampánnyal el kívánunk érni. A kampány sikeréből (vagy sikertelenségéből) származó gazdasági eredmények már a marketing értelmezési rétegébe tartoznak. A két cél és a két eredmény a legtöbb esetben kapcsolatba hozható egymással, de az egyértelmű és kölcsönös függés megállapításával szemben számos ellenpéldát (és nem kivételként kezelendő esetet) lehetne felhozni. (T.i. kampányok, amelyek nagyon sikeresek voltak, a [hirdető] eladásai azonban a kampány időszakában és azt követően egyáltalán nem növekedtek szignifikánsan stb.)










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta