Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: keresés
Verzió: 2  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-28 20:31:54
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

Az internetezők által leggyakrabban végzett tevékenység az információk felkutatása a hozzáférhető tartalomban: azaz a keresés.


Az [internet]ezők által leggyakrabban végzett tevékenység az [információ]k felkutatása a hozzáférhető tartalomban: azaz a keresés.


 

A keresésnek többféle formája és szintje létezik. A legfelsőbb szinten a keresőmotork állnak, amelyek botok (automatizált keresőrobotok) segítsélgével feltérképezik a weblapokat és azok tartalmát, majd indexálják, vagyis rögzítik és besorolják a tartalmukat. Amikor a felhasználó egy bizonyos tartalmat szabad keresőszavak (kulcsszavak) segítségével keres, a keresőmotor által regisztrált valamennyi hozzáférhető és kapcsolódó tartalom egy találati listán kap helyet. Az oldalak sorrendje számos dologtól függ, (például a tartalom mennyisége és minősége) de az mindig titkos információ, hogy pontosan hogyan épül fel a találati listát eredményező keresési algoritmus.


A keresésnek többféle formája és szintje létezik. A legfelsőbb szinten a keresőmotorok állnak, amelyek botok (automatizált keresőrobotok) segítsélgével feltérképezik a [weblap]okat és azok tartalmát, majd indexálják, vagyis rögzítik és besorolják a tartalmukat. Amikor a [felhasználó] egy bizonyos tartalmat szabad keresőszavak ([kulcsszó]) segítségével keres, a keresőmotor által regisztrált valamennyi hozzáférhető és kapcsolódó tartalom egy találati listán kap helyet. Az oldalak sorrendje számos dologtól függ, (például a tartalom mennyisége és minősége) de az mindig titkos információ, hogy pontosan hogyan épül fel a találati listát eredményező keresési algoritmus.


 

A felhasználók a keresőmotorokon kívül, amelyek a teljes webet igyekeznek indexálni, adott tartalmi csoportokra szűkítve is kereshetnek. Ezek a csoportok valamilyen tematika vagy más kapcsolódási pont mentén egy saját keresővel rendelkeznek, amelynek a segítégével csak a csoport tartalmai között kereshet a netező. Ezek gyorsabb és az adott tartalom típusára specializált keresők. Hatékonyságuk elsősorban a fejlesztés minőségétől függ.

 

A keresés technikai kapcsolódáson túl számos dologra felfűzhető, például lehet keresni blogokban (miner.hu vagy technorati.com), felhasználók között (pl. személyeket a közösségi hálózatokban) illetve 1-1 webáruház, vagy e-commerce cég kínálatában is.


A keresés technikai kapcsolódáson túl számos dologra felfűzhető, például lehet keresni [blog]okban (miner.hu vagy technorati.com), felhasználók között (pl. személyeket a közösségi hálózatokban) illetve 1-1 webáruház, vagy [e-commerce] cég kínálatában is.


 

A szabad szavas keresések mellett lehetőség van listázásra is (listing). Az adatbázi s(apró)hirdetések piaca szintén jelentős, az IAB becslése alapján meghaladja a 3,5 milliárd forintos forgalmat csak Magyarországon, ezzel jelenleg pontosan akkora piacot jelent, mint a keresőmarketing piac.


A szabad szavas keresések mellett lehetőség van listázásra is ([listing]). Az [adatbázis] (apró)hirdetések piaca szintén jelentős, az IAB becslése alapján meghaladja a 3,5 milliárd forintos forgalmat csak Magyarországon, ezzel jelenleg pontosan akkora [piac]ot jelent, mint a [keresőmarketing] piac.


 

A kereséssel számos blog és szakértő foglalkozik.

Ajánlott link: http://miyazakijun.hu

 

 









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta