In-hall teszt:
Az in-hall teszt a személyes megkérdezés egyik speciális esete. A technikai fejlődés előrehaladtával azonban mind gyakran alkalmaznak internetes kérdőíveket a kutatás lefolytatásához. A felmérés alkalmával a résztvevők egy előre berendezett teszt-szobában, online esetben az interneten a termék vagy reklám tesztelése után válaszolnak a kérdésekre. A számszerűsíthető, kvantitatív adatfelvétel mellett bizonyos kvalitatív eredmények rögzítésére is lehetőséget nyújt.
Mikor érdemes alkalmazni:
A kutatási módszerrel elsősorban a fogyasztók döntési mechanizmusait, a vásárlások hátterében álló tényezőket, illetve a termékekkel kapcsolatos attitűdöket, véleményeket, preferenciákat tudják vizsgálni. A kutatási megoldás alkalmazása lehetővé teszi a bevezetés előtt álló termékek, termékkoncepciók tesztelését, valamint a már piacon lévő termékek változtatásának, új elemeinek a vizsgálatát.
Mintaméret:
Az in-hall vizsgálatokat offline módon legalább 100 fővel, internetes kutatásoknál pedig minimum 300 fővel készítik.
Kapcsolódó webcímek:
In-hall teszt alkalmazása: http://www.median.hu/object.08709669-97f7-4fe7-88c6-aafb476d3582.ivy
In-hall kutatási módszer online alkalmazása: http://www.nrc.hu/modszerek/inhall