Személyes információk:
Ignacio Oreamuno (costa-rica-i)
Az Ihaveanidea.org nemzetközi reklámszakmai közösségi portál alapító tulajdonosa.
Szakmai előmenetel:
A kreatív szakember, aki megjelenésével Natalia Oreirót idézi, azon van, hogy terve minél előbb valóra váljon: létrejöjjön a világ kreatív közössége, egy olyan interaktív "agy", ahol egymásra találhatnak a szakmabeliek. Tudást és tapasztalatot megosztva virágoztathatják fel a [reklámi]?part, mivel ő még hisz benne: együtt többre vihetjük, mint egyedül. A szellemi dzsembori egyfajta melléktermékeként pedig a projekt "oldalvizén" kinevelik azt a generációt, amely új lendületet ad az időnként ellaposodó munkának, végleg hátat fordítva a sablonok világának.
Mindehhez Oreamuno olyan kreatív állást hagyott hátra az Ogilvy & Mather Canadánál, amely azt IBM, a Kraft, a Unilever és a Motorola révén folyamatosan lekötötte volna. A cool forgatási helyszínek, az őrült ötletek, amiket megvalósíthatott és nem utolsósorban a céges számlára vásárolt DVD- és könyv-kupacok csak ideig-óráig szórakoztatták. Szűkre szabott korlátok között volt kénytelen mozogni, noha saját bevallása szerint munkahelyén az egy négyzetméterre jutó jó arc messze meghaladta az átlagot. Ennek ellenére úgy véli, hogy ezt az iparágat sem kímélik a dilettánsok, ám a szakmát komolyan vevők számára azt tanácsolja, mivel az "idiotid-típus" minden cégnél ott van, jobb, ha megtanulunk együtt élni velük. Oreamuno biztos tudja, hiszen fiatal kora ellenére több kultúrába is beleszippantott, számos munkahelyen megfordult, igaz, öt évnél hosszabb ideig még sehol sem időzött.