Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: HIPI-elv
Verzió: 5  
Változtatta: Anonym on-line user
Változtatás dátuma: 2012-06-04 14:26:57
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A HIPI-elv a [szolgáltatásmarketing] legfontosabb tétele.


A HIPI (IMRE) - elv a [szolgáltatásmarketing] legfontosabb tétele.


A [marketing] nézőpontjából a [szolgáltatás]ok a fizikai termékektől való különbözés négy elsődleges tulajdonságát foglalja magába:

  • H (heterogeneity) - változékonyság:

  • H (heterogeneity) - Ingadozás:

A szolgáltató teljesítménye és az igénybevevő által tapasztalt szolgáltatás természeténél fogva térben és időben változó (ingadozó). a heterogenitás az emberi tényező következménye. A szolgáltatások több-kevesebb elemét személyek nyújtják, ezek munkateljesítménye időben ingadozó, ezenkívül a többszemélyes szolgáltatások színvonala az egyes személyek eltérő képességei következtében térben is változó. A heterogenitás kockázata annál nagyobb, minél nagyobb a szolgáltatás "személyi aránya" a dolog tényezőkhöz képest.

  • I (intangibility) - nem fizikai természet:

  • I (intangibility) - Megfoghatatlanság:

A szolgáltatásról érzékszervi úton nem tudunk információt szerezni, mert nem tapintható, nem ízlelhető, nem szagolható, nem látható. Megismeréséhez a vevőnek át kell élnie a szolgáltatás igénybevételét (tapasztalati termék!)

  • P (perishability) - nem tárolható jelleg:

  • P (perishability) - Romlékonyság:

A ma el nem fogyasztott szolgáltatás nem pótolható, "elveszett" forgalmat jelent (pl. szállodai férőhelyek). Azt is jelenti ez, hogy a szolgáltatás végterméke nem helyezhető el a készáruraktárban. Mindez természetesen a nem-fizikai problémamegoldásra (pl. maga a hajvágás művelete) vonatkozik.

  • I (inseparability) - elválaszthatatlanság:

  • I (inseparability) - Elválaszthatatlanság:

A szolgáltatás nyújtása és felhasználása időben és térben elválaszthatatlan egymástól, azaz a termelés és a fogyasztás egy időben megy végbe a szolgáltató frontszemélyzete és az igénybevevő jelenlétében. Az igénybevevő a szolgáltatási folyamatban aktívan részt vesz.

 









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta