Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A growth hacking egy relatíve új terület, amit általában a marketinghez kötnek, és aminek a növekedés a célja. Ez a kifejezés a korai fázisú startupok miatt jött létre - ahol kisebb volt a rendelkezésre álló anyagi keret, vagy egyáltalán az erőforrások -, hiszen a befektetők miatt rövid idő alatt magas számokat kellett prezentálniuk. Azóta már nem csak startupoknál, hanem nagyvállalati közegben is előszeretettel használják ezt a módszertant. A growth hacking stratégiák célja, hogy a lehető legkevesebb költéssel a lehető legtöbb vásárlót akviráljuk, aktiváljuk és megtartsuk. A growth hackinghez jelentése maga a növekedésre hangolt gondolkodásmód. Működtetése egymástól nagyon különböző kompetenciákat igényel (mint SEM, PPC, Programozás, Projekt management, Tartalommarketing, Adatelemzés, Termékfejlesztés),  ezért a megfelelő hatásfok eléréséhez jellemzően growth csapatra van szükség. 

A growth hacking (ejtsd.: groʊθ ˈhækɪŋ) kifejezést Patrick Vlaskovits, Hiten Shah, Sean Ellis alkották meg 2010-ben. Elsősorban a digitális marketinggel és agilis vállalkozásfejlesztéssel van szoros kapcsolatban ez a fajta gondolkodásmód és módszertan. A growth hacking központjában mindig egy stratégiai cél eléréséhez szükséges növekedés áll. A fogalom és a módszertan atyjának Sean Ellis kiváló szakembert tekintjük aki a legismertebb 10 Growth Hacker egyike és egyben a Growth Mindset evangelistája.

A growth hackerek jellemzően okos, megalapozott és olcsó alternatívákat hoznak fel a tradicionális marketing eszköztár helyett. Kedvelt módszereik között van a közösségi média felhasználása, a virális marketing, vagy a célzott a hirdetések. Ezzel szemben viszont TV, rádió, újsághirdetések alacsonyabb prioritást élveznek. Kutatásokat végeznek, hipotéziseket állítanak fel, majd ezeket a hipotéziseket a megfelelő módszerekkel priorizálják. A growth hackingre jellemző a High-Tempo testing (rövid futamidejű tesztelés), így lényegesen hatékonyabb a hétköznapi marketing eszköztárakkal összevetve. 

A growth hacking kezdetben a startup cégek körében uralkodó szemléletmód volt, ahol a product/market-fit vagy a gyors növekedés elérése a cél egy piacra lépés korai fázisaiban. A gondolkodásmódot manapság olyan mamutvállalatok is előszeretettel alkalmazzák, mint az IBM, a Facebook, vagy akár az Airbnb, ahol dedikált Growth csapatok több száz kísérletet is indítanak hetente. 

A growth hackerek természetüknél fogva az innovációra, a skálázhatóságra, és a felhasználói kapcsolatra helyezik a hangsúlyt. A growth hackerek építik a termék potenciális növekedését, ebben benne van - nem kizárólag - az akvizíció, on-boarding folyamatok, monetizáció, megtartás, viralitás, és maga a termék is.

A Growth hacking (GH) olyan marketing megoldás, mely során technológiai, analitikai és kreatív megoldások felhasználásával exponenciális növekedést érhetünk el. A terület számtalan szakkifejezést tartalmaz, melyek megértéséhez segítséget nyújt a Growth hacking szótár.

A terültet iránti nagy érdeklődést a Growth hacking témában rendezett események is mutatják, világszerte szerveznek konferenciákat, workshopokat a szakértők, hogy bemutassák az éppen aktuális hackeket, legfontosabb tudnivalókat. Magyarországon is megrendezésre kerül az első Growth hacking konferencia október 11-én, mely a HVG és a 7 Digits közös szervezésében valósul meg. 

forrás: Magyar Growth Hackers Hub








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta