Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: gerillamarketing
Verzió: 8  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-22 10:54:19
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

A gerillamarketing egy olyan (mindenkor) újfajta irányzat a [reklám]ozásban, illetve a [fogyasztó]kkal fenntartott [kommunikáció]ban, amely innovatív, szokatlan, nemegyszer meghökkentõ módszereket használ az üzenetei célbajuttatására. Rendkívül pontosan a [célcsoport]ra fókuszálván, a gerilla marketing a fogyasztók nagyobb csoportjait a kommunikációs folyamatba integrálva éri el céljait a szóbeszéd és az elektronikus kommunikációs csatornák felhasználásával. Sikere erősen függ stimuláló és intelligens üzeneteitől. Módszerei révén olcsóbb a hagyományos marketingnél - jellemzően nincs médiaköltsége -, hatékonyságát tekintve vetekszik azzal.

 

A gerillamarketing területei:


A gerillamarketing egy olyan (mindenkor) újfajta irányzat a [reklám]ozásban, illetve a [fogyasztó]kkal fenntartott [kommunikáció]ban, amely innovatív, szokatlan, nemegyszer meghökkentõ módszereket használ az üzenetei célbajuttatására. Rendkívül pontosan a [célcsoport]ra fókuszálván, a gerilla marketing a fogyasztók nagyobb csoportjait a kommunikációs folyamatba integrálva éri el céljait a szóbeszéd és az elektronikus kommunikációs csatornák felhasználásával. Sikere erősen függ stimuláló és intelligens üzeneteitől. Módszerei révén olcsóbb a hagyományos marketingnél - jellemzően nincs médiaköltsége -, hatékonyságát tekintve vetekszik azzal.

 

A gerillamarketing területei:


  • Innovatív (ambient, azaz a fogyasztó környezetében megjelenő) médiahasználat: váratlan helyeken, nem hirdetési felületen, szokatlan közegben felbukkanó hirdetés v. termékmegjelenítés, például teherautó-átfestés, padlómatrica, közterületi installációk, humán reklámhordozók (szendvicsember, "homlokreklám") stb. Ezek egy része, idővel "hagyományos" marketingfelületté vagy -eszközzé válik.

  • Innovatív (ambient, azaz a fogyasztó környezetében megjelenő) médiahasználat: váratlan helyeken, nem hirdetési felületen, szokatlan közegben felbukkanó hirdetés v. termékmegjelenítés, például teherautó-átfestés, [padlómatrica], közterületi installációk, humán reklámhordozók (szendvicsember, "homlokreklám") stb. Ezek egy része, idővel "hagyományos" marketingfelületté vagy -eszközzé válik.

  • [Vírusmarketing] ([internet]en v. mobilon terjed; /régebben postán terjesztett lánclevél is volt, ami szintén vírusmarketingnek minősülhet/).
  • [Szájreklám] (vagy szóbeszédmarketing), angol terminológiában [word-of-mouth] (WoM):

 

A gerillamarketing nem pusztán [marketingkommunikáció], hanem tágabb értelmében vett marketing is. Jó példa erre a [gerillabolt], mint alternatív értékesítési csatorna vagy a "béta" verziós (nem mindenki számára hozzáférhető) termékek.


 

A gerillamarketing nem pusztán [marketingkommunikáció], hanem tágabb értelmében vett [marketing] is. Jó példa erre a [gerillabolt], mint alternatív értékesítési csatorna vagy a "béta" verziós (nem mindenki számára hozzáférhető) termékek.










Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta