Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!


Szócikk neve: Ford USA - Fiesta Movement
Verzió: 2  
Változtatta: rob3rt
Változtatás dátuma: 2010-09-22 10:52:12
A törölt sorok áthúzottan, piros színben láthatóak, a hozzáadott új sorok zöld színűek.

Kampány: Ford Fiesta Movement


Kampány: Ford Fiesta Movement


Ügyfél: Ford (USA)
Termék: Fiesta Mark VII
 

 

 

 

A kampány háttere:

A gazdasági válság nagy visszaesést okozott az autóiparban világszerte, ezzel együtt az Egyesült Államokban is. A három nagyvállalat, a Ford, a General Motors (GM) és a Chrysler, helyzete megrendült. A hagyományos [marketing] eszközök mellett mindhárom gyár számára kínálkozott a lehetőség, hogy internetes, úgynevezett [social marketing]es [kampány]okat is készítsenek.

A gazdasági válság nagy visszaesést okozott az autóiparban világszerte, ezzel együtt az Egyesült Államokban is. A három nagyvállalat, a Ford, a General Motors (GM) és a Chrysler, helyzete megrendült. A hagyományos [marketing] eszközök mellett mindhárom gyár számára kínálkozott a lehetőség, hogy [internet]es, úgynevezett [social marketing]es [kampány]okat is készítsenek.

 

 

A kampány célja:

A Fiesta Movement kampány célja, hogy az interneten megtalálható social networkön keresztül a fél éves teszthasználatra jelentkező „ügynökök” népszerűsítsék az új Fiesta modellt szerte az Egyesült Államokban. Az ügynökök jelen vannak különféle [blog]okban, Twitteren, valamint gondoskodnak arról, hogy a nyilvánosság folyamatos friss és egyedi tartalmakat kapjon videók, képek és beszámolók formájában.

A Fiesta Movement kampány célja, hogy az interneten megtalálható [social network]ön keresztül a fél éves teszthasználatra jelentkező „ügynökök” népszerűsítsék az új Fiesta modellt szerte az Egyesült Államokban. Az ügynökök jelen vannak különféle [blog]okban, Twitteren, valamint gondoskodnak arról, hogy a nyilvánosság folyamatos friss és egyedi tartalmakat kapjon videók, képek és beszámolók formájában.

 

 

Megvalósítás:
A kampány alapkoncepciója, hogy fél évre odaadnak 100 önként jelentkezőnek egy-egy Ford Fiestát, cserébe különböző oldalakon bejegyzéseket, cikkeket, blogokat vezetnek a márka „ügynökeként”. A 100 autóra több mint 4000 jelentkezőből választották ki a kampányban résztvevő fogyasztókat. Fontos kiemelni, hogy nem a Fordhoz való kötődés volt az elsődleges szempont, hanem a képesség a kampány céljának megvalósítására. Vagyis olyan emberekre volt szükség, akik jól tudják alkalmazni a közösségi hálózatok eszközeit, és viszonylag nagy kapcsolati hálóval is rendelkeznek. A kampány 2009 tavaszán indult el, azóta folyamatosan nyomon követhető. Az ügynökök a kampány alatt 600 küldetést hajtanak végre, amelyekről részletes beszámoló olvasható a Fiesta Movement honlapján (http://www.fiestamovement.com) is. E mellett kizárólag a tesztvezetők rátermettségén múlik, hogy hogyan és milyen csatornán tudják megszólítani ismerőseiket és az irántuk érdeklődő közönséget.


Megvalósítás:
A kampány alapkoncepciója, hogy fél évre odaadnak 100 önként jelentkezőnek egy-egy Ford Fiestát, cserébe különböző oldalakon bejegyzéseket, cikkeket, [blog]okat vezetnek a [márka] „ügynökeként”. A 100 autóra több mint 4000 jelentkezőből választották ki a kampányban résztvevő [fogyasztó]kat. Fontos kiemelni, hogy nem a Fordhoz való kötődés volt az elsődleges szempont, hanem a képesség a kampány céljának megvalósítására. Vagyis olyan emberekre volt szükség, akik jól tudják alkalmazni a közösségi hálózatok eszközeit, és viszonylag nagy kapcsolati hálóval is rendelkeznek. A kampány 2009 tavaszán indult el, azóta folyamatosan nyomon követhető. Az ügynökök a kampány alatt 600 küldetést hajtanak végre, amelyekről részletes beszámoló olvasható a Fiesta Movement [honlap]ján (http://www.fiestamovement.com) is. E mellett kizárólag a tesztvezetők rátermettségén múlik, hogy hogyan és milyen csatornán tudják megszólítani ismerőseiket és az irántuk érdeklődő közönséget.


 

 

Eredmények:
2009. október elejéig 4,3 millió videómegtekintés történ YouTube-on keresztül, és több mint fél milliószor nézték meg a feltöltött képeket Flickr-en. Mindezek mellett több, mint 3 millió bejegyzés történt Twitteren. További fontos adat, hogy a kampány körülbelül 50 000 olyan potenciális vásárlót eredméynezett a Ford-nak, akik még nem rendelkeznek Ford személygépkocsival (97%).
 

 




 



 









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta