A charity (jótékonykodás) és entertainment (szórakoztatás) szavak összetételéből született fogalom, amelynek pozitív és negatív olvasata is lehetséges: negatív abban az értelemben, ha egy ember a népszerűséget és a publicitást jótékony ügyek felkarolásával éri el, vagy pozitív, ha egy ismert ember (pl. egy hollywood-i sztár) a néspzerűségét arra használja, hogy nyilvánosságot biztosítson fontos társadalmi, jószolgálati ügyeknek.
Ismert charitainment közszereplők: Angeline Jolie, Brad Pill, Bono, stb.
A jelenséggel kapcsolatban több aggályos dologra is figyelmeztetnek a szakértők, például arra, hogy egyáltalán nem jó az, ha a jótékonykodás a mindennapi élet színteréről a televízióba, vagy a tömegmédiába kerülve egyszerű, passzív tartalomfogyasztási alapanyaggá válik (például a jótékonysági koncertek közvetítésével). De nem csak az adakozás ilyen, hanem olyan fontos dolgok is, mint a demokratikus jogok gyakorlása (pl. Bono találkozik Tony Blair miniszterelnökkel).
A Time cikke: 2005 a charitainment éve