A brainstorming egy egyfajta ötletbörze, egy kreativitást serkentő csoportos ötletelés, módszer, amit valamilyen probléma megoldására alkalmazunk, vagy akkor ha új ötletek, kreatív anyagok, szlogenek kitalálása a cél.
A módszer célja, hogy a csoport minél több és jobb ötletet tudjon kitalálni és közben egyre jobbá váljon az együttgondolkodás.
A brainstormingolás lényege hogy a csoporttagok szabadon, mindenféle gátlás és logikai ésszerűség nélkül minden ötletüket bedobják, egymás ötleteit tovább építik.
Egy jól strukturált 30 perces brainstorminggal, akár több hetes kreatív munkát is elő lehet készíteni.
A brainstormingnak van egy moderátora, aki levezényli, összefogja a csoport munkáját, lejegyzi az ötleteket és segít kiválasztani a legjobbakat. Később a csoport már moderátor nélkül is képes lesz kihozni magából a legjobbat.
A brainstorming lépései:
- a probléma vagy kérdés megfogalmazása
- a résztvevők kiválasztása
- brainstorming
- az ötletek összegyűjtése
- az eredmények hasznosítása, majd az ötletek átültetése a gyakorlatba