A direct mail a direkt marketing legnagyobb hagyományokkal rendelkező eszköze. A hirdető, a termék/szolgáltatás gyártója/forgalmazója közvetlen (direkt) ajánlatot tesz potenciális fogyasztói/megrendelői számára - ehhez a klasszikus postai küldemény formáját választva.
A direct mail - mint minden DM eszköz - célja lehet promóciós, a fogyasztó/megrendelő első megkeresése, új termék vagy akciós lehetőségek megismertetése és megrendelések közvetlen generálása, de lehet egy átfogó CRM aktivitás, sőt hűségprogram része, a kapcsolattartás egy hagyományos és sok esetben a legjobban működő formája is.
A Direkt Marketing Szövetség DMSZ 2006 évben megrendelt magyarországi piackutatásának eredményei azt mutatják, hogy a célcsoport tagjai legkevésbé a nevükre címzett postai küldeményeket "dobják el", és az áruházi katalógusokon kívül leginkább azokat olvassák el figyelmesen.
Linkek
DMSZ - http://www.dmsz.hu
DM ágazati kutatás - http://www.dmsz.hu/dm-piaci-hirek/kutatasok
DM szótár - http://www.dmsz.hu/official/dm-szotar